Kimya öğretmen adaylarının elektrokimya konularındaki alan eğitimi bilgilerinin gelişimi
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Karakoç, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:56:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:56:16Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62196 | |
dc.description.abstract | ÖZET KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEKTROKİMYA KONULARINDAKİ ALAN EĞİTİMİ BİLGİLERİNİN GELİŞİMİ Özlem KARAKOÇ Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta öğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/ Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Canan NAKİBOĞLU) Balıkesir, 2003 Bu çalışmada, kimya öğretmen adaylarının aldıkları mesleki hazırlık süreci sonunda, lise kimya programındaki elektrokimya ile ilgili, alan eğitimi bilgilerinde meydana gelen gelişmeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde, öğretmen adaylarının alan eğitimine yönelik, özel öğretim yöntemleri, laboratuvar yönetimi gibi derslerinde yardımcı olarak kullandıkları iki lise kimya ders kitabının yükseltgenme-indirgenme üniteleri yanlış kavramaya neden olabilecek ifadeler içerip içermedikleri açısından incelenmiş ve kitaplarda yanlış kavrama ifadeleri ile birlikte öğrencilerin yanlış kavramaya sahip olmalarına neden olabilecek ifadeler ve öğrenme güçlüklerine neden olabilecek ifadelerin bulunduğu tespit edilmiştir. ikinci bölümde öğretmen adaylarının yükseltgenme-indirgenme ünitesi ile ilgili bilişsel yapıları kelime ilişkilendirme testi ve kavram haritaları kullanılarak belirlenmeye çalışılmış ve öğretmen adaylarının bilişsel yapılarında bazı kavramları çok zayıf bir şekilde ilişkilendirdikleri ya da hiç ilişkilendiremedilderi tespit edilmiştir. Kavram haritalarının analizinde ayrıca bazı öğretmen adaylarının ders kitaplarında da yer alan bazı yanlış kavramalara sahip oldukları belirlenmiştir. Üçüncü bölümde, öğretmen adaylarından, ilki öğretmenlik mesleğine giriş, öğretimi planlama ve değerlendirme derslerini ilk yarıyılı takiben ikinci yarıyılın başlangıcında, ikincisi ise tüm meslek derslerini aldıkları üçüncü yarıyılın sonunda olmak üzere yükseltgenme-indirgenme ünitesindeki konulardan birine yönelik iki ayrı ders planı hazırlamaları istenmiş ve bu planlar öğretmen adaylarının hedef davranışları belirlemeleri, ve öğretim sürecini planlamaları açısından ele ahnrnış, ayrıca öğretmen adayları ile ikili görüşmeler yapılarak alan eğitimi bilgileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Son olarak çalışma kapsamındaki tüm bölümlere ilişkin önerilere yer verilmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Alan eğitimi bilgisi, öğretmen yetiştirme, elektrokimya. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE DEVELOPMENT OF PRESERVICE CHEMISTRY TEACHERS' PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE ON ELECTROCHEMISTRY Özlem KARAKOÇ Balıkesir University, Science Graduate School, Department of Science and Mathematics Education (Master Thesis / Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Canan NAKİBO?LU) Balıkesir- Turkey, 2003 In this study, preservice chemistry teachers' pedagogical content knowledge (PCK) development related to electrochemistry topics in high school chemistry curriculum was determined. The study was structured in three sections: In the first section, two high school textbooks, used by preservice chemistry teachers during their lessons such as chemistry methods course, laboratory management etc., were examined to find out if they contain expressions that lead students to have misconceptions. It was determined that the books contain misconception expressions, expressions that may lead students to have misconceptions and expressions that may cause learning difficulties. In the second section, preservice teachers, cognitive structures related to redox unit were tried to determine by using word association test (WAT) and concept maps and it was found that preservice teachers have weak relations or no relations with some of the concepts. At the same time, in the analysis of concept maps, some preservice teachers' misconceptions, same as misconception expressions in the textbooks, were determined. In the third section, nine preservice teachers were asked to prepare two lesson plans related to redox topics. The preservice teachers were asked to prepare the first one at the beginning of the second semester in their teacher preparation program, and they were asked to prepare the second one at the end of the their teacher preparation program. These plans were analyzed by examining preservice teachers' determination of purposes and the determination of teaching activities. Finally in this section interviews related to their plans with preservice teachers were done. Finally, some recommendations related to all sections in this study was given. KEY WORDS: Pedagogical content knowledge, teacher education, electrochemistry. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Kimya öğretmen adaylarının elektrokimya konularındaki alan eğitimi bilgilerinin gelişimi | |
dc.title.alternative | The Development of preservice chemistry teachers' pedagogical content knowledge on electrochemistry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Electrochemistry | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.identifier.yokid | 135519 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 131626 | |
dc.description.pages | 232 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |