Show simple item record

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorKalin, Şennur
dc.date.accessioned2020-12-03T17:56:14Z
dc.date.available2020-12-03T17:56:14Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62194
dc.description.abstractÖZET KİMYA ÖĞRENCİLERİNİN ANALİTİK KİMYADA KULLANDIKLARI PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ Şennur KALIN Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü OFMA Kimya Eğitimi Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Canan NAKİBOĞLÜ Analitik Kimya dersi problem çözme ile iç içe olan bir ders olmasına rağmen. bu alanda özellikle öğrencilerin problem çözme stratejilerini belirlemeye yönelik çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Analitik Kimya da öğrencilerin poliasit ve polibazlarla ilgili problemleri çözerken kullandıkları problem çözme stratej ilerini belirlemek amacıyla yapılan araştırma üç aşamadan oluşmuştur: Araştırmanın ilk aşamasında. Analitik Kimyada öğrenme güçlüğü çekilen konu Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve 9 Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile Ege Üniversitesi Fen Fakültesi ve Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü öğrencilerine (N=232) öğrenme güçlüğü anketi uygulanarak belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat s Fakültesi Kimya Bölümü ve Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalındaki öğrencilere (N=68) dört bölümden oluşan bir anket uygulanarak, onların Analitik Kimya hakkında genel görüşleri, problem çözme becerileri ve poiiasit ve polibazlarla ilgili problem çözme becerileri belirlenmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında, yine aynı öğrencilerin (N=84) sınav kağıtları incelenerek, poliasit ve polibazlarla ilgili problemlere verdikleri yanıtların analizinden problem çözme stratejileri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin Analitik Kimyada poliasit ve polibazlarla ilgili problemleri çözerken kullandıkları stratejiler. `Doğru Strateji`, `Yanlış Strateji`, `Tamamlanmamış Strateji` ve `Strateji Kullanmayanlar*' olarak gruplandınlmıştır. Anahtar sözcükler: Problem çözme / Poliasit / Polibaz
dc.description.abstractABSTRACT PROBLEM SOLVING STRATEGIES USED BY GHEMİSTRY UNDERGRADUATES IN ANALYTICAL CHEMISTRY Şennur KALIN Balıkesir University, Institute of Science Department of Secondary Science and Mathematics Education Chemistry Education Master of Science Thesis Advisor: Asst. Prof. Dr. Canan NAKİBO?LU Despite the fact that analytical chemistry courses are interrelated with problem solving, not many studies had been conducted in this area, especially to find out what problem solving strategies are used by students. This study carried out to determine the strategies are used by students in solving problems related to polyacids and polybases involves three stages: In the first stage, a survey was applied to the undergraduates (N=232) of. Chemistry Teaching Departments at Balıkesir Universty-Necatibey Education Faculty and 9 Eylül Universty-Buca Education Faculty and to the undergraduates of Chemistry Department at Balıkesir Universty-Science and Literature Faculty and Ege Universty-Science Faculty to determine the troubled areas of chemistry in learning. In the second stage, a survey consisted of four parts was applied to the students (N=68) of Chemistry teaching Department at Balıkesir Universty-Necatibey Education Faculty and Chemistry Department at Balıkesir Universty-Science and Literature Faculty and their general opinions about Analytical Chemistry, problem solving skills, and problem solving skills about polyacids and polybases were determined. In the third and final stage of the study, the exam papers of the same students (N=84) mentioned in the second stage of the study were examined and their problem solving strategies were determined according to their answers to the questions about polyacids and polybases. At the end of the analysis of the data obtained in this research, strategies used by the students in solving problems about polyacids and polybases in Analytical Chemistry were categorized as `Right Strategy`. `Wrong Strategy`, `incomplete Strategy`, and `No Strategy Used`. Kev Words: Problem Solving / Polvacid / Polvbase men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleKimya öğrencilerinin analitik kimyada kullandıkları problem çözme stratejileri
dc.title.alternativeProblem solving strategies used by chemistry undergraduates in analytical chemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnalytical chemistry
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid135518
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid131627
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess