Show simple item record

dc.contributor.advisorKaralar, Ridvan
dc.contributor.authorBaktay, Esengül
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:25Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621943
dc.description.abstractÇokuluslu şirketler, uluslararası işletme modellerinden sadece biri olarak 20. yüzyıl sonu ile birlikte hızla artış göstermiş küresel firmalardır. Bazı çokuluslu şirketlerin ticaret hacimlerine bakıldığında, pek çok ülkenin gayrisafi yurtiçi hâsılasından daha büyük tutarda olması, şirketlerin dünya ekonomisi açısından ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Değişen dünya ile birlikte çokuluslu şirketler toplumun önemli bir parçası haline gelmiştir. Şirketlerin eylem ve kararları sadece hissedarlarını değil, diğer paydaş gruplarını da etkilemektedir. Hissedarların ve paydaşlarının gözünde başarılı ve iyi bir yerde olmak isteyen şirketler, kurumlarının da olumlu bir itibara sahip olmasını istemektedir. Bu nedenle çokuluslu şirketlerin varlıklarının devamı ve gelişimi için sosyal sorumluluk uygulamalarını benimsemeleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı çokuluslu şirketlerin paydaşlarından biri olan çalışanlara yönelik sosyal sorumluluk algısının çalışanlar üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışma 3 ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çokuluslu şirketler kavramı, şirketlerin ülkeye giriş yolları incelenmiştir. İkinci bölümde çokuluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri mercek altına alınmıştır. Üçüncü bölümde ise çokuluslu şirketlerin paydaşlarından biri olan çalışanlara yönelik sosyal sorumluluk algısının çalışanlar üzerindeki etkisinin ortaya konulması için anket uygulaması yapılmıştır.
dc.description.abstractMultinational corporations are global companies that have increased rapidly with the end of the 20th century as only one of the international business models. Concerning the volume of trade of some multinational corporations, being bigger than many countries' gross domestic product, show how important multinational corporations are in terms of world economy. Corporations have become an important part of society along with the changing World. The actions and decisions of corporations affect not only shareholders but also other stakeholder groups. The corportions, which want to be in a good and successful state in the eyes of shareholders and stakeholders, also want to have their establishments a positive reputation. That is why it is very important for multinational companies to adopt social responsibility practices for the progression and development of their assets. The aim of this study is to assert the impact on employees' perception of social responsibility towards employees, one of the stakeholders of multinational corporations. This study consists of 3 main sections. In the first part, the concept of multinational corporations, the ways in which companies enter the country are examined. In the second part, the corporate social responsibility activities of multinational corporations are analysed. In the third part, a questionnaire was applied to determine the effect of multinational corporations' social responsibility perceptions on employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlama açısından çokuluslu şirketler ve kurumsal sosyal sorumluluk olgusunun incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of multinational corporations and corporate social responsibility for international marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.identifier.yokid10178449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491374
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess