Show simple item record

dc.contributor.advisorSezen, Bülent
dc.contributor.authorDemir, Selma
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:24Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621940
dc.description.abstractMaliyete verilen önemin artması, değişen müşteri ihtiyaçları ve sıkı rekabet artık sağlık işletmelerinde kalitenin önemini artırmıştır. Hizmetin özünde insan sağlığı ve insana hizmet olması; kaliteli hizmeti, hasta memnuniyetini zorunlu kılmaktadır. Hasta memnuniyeti çeşitli faktörlerden etkilenen karmaşık bir kavram olup hizmet kalitesinin en önemli göstergelerindendir.Hizmette kaliteyi, hasta memnuniyetini artırmak için kişinin ihtiyaçlarına uygun hizmet vermek gerekir. Bunun için hizmet kalitesi algısındaki farklılığın sebeplerini bilmek önemlidir
dc.description.abstractNowadays, increasing is attacted importance to cost, the changing of customer?s needs and hard competition increased importance of quality in health business. Quality service and patient satisfaction are necessary because of the existance of human health and care to human in service?s essential. Patient satisfaction is a complex concept which is affected by various factors, and it is one of the most important indicator of the service qualty. Patient?s needs convenient care is necessary for increasing patient satisfaction. Therefore it is important that know reasons of difference in the service quality perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastane hizmet kalitesi algılarında farklılaşmaya yol açan sebeplerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the differences in perception of hospital service quality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid305056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid220156
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess