Show simple item record

dc.contributor.advisorKaralar, Ridvan
dc.contributor.authorOdabaş, Mert
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621935
dc.description.abstractUluslararası ölçekte ticari faaliyetlerde bulunan firmaların geliştirdikleri ürünlerin istenilen düzeyde piyasada başarılı olamamasının en önemli sebeplerinden birisi kültürel unsurların iyi bilinmemesidir. Uluslararası düzeyde başarılı olabilmenin en önemli şartı diğer kültürleri anlamaktan geçmektedir. Kültürel etkenlerin tüketicilerin satın alma davranışlarını doğrudan veya dolaylı olarak etkilediği bilinen bir gerçekliktir. Fakat günümüzde kültürel farklılıklar tam olarak algılanamamakta ve firmalara bir dezavantaj doğurmaktadır. Bu çalışmada kültürel unsurların analizine yönelik olarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve Türkiye'deki tüketicilerin satın alma davranışları incelenmiştir. Türkiye'nin demografik, siyasi ve ekonomik yapısı araştırılmış, ülkenin kültürel ve demografik özelliklerinin tüketicilerin davranışlarına nasıl bir etkisi olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler SPSS 24.0 programında analiz edilmiştir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye'ye yönelik pazarlama faaliyetlerinde bulunacak firmaların yaşayabileceği kültür temelli sorunların en aza indirilmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe one of the main reason why firms fail in international commerce at global scale is the lack of information of the other cultures. The main condition to be succesful at global scale is understanding other cultures. It is a common sense that cultural norms and values affect the consumer behavior directly or indirectly. Today, cultural differences can not understand fully so it make some disadvantage for the companies. In this work it has been surveyed to analyze cultural factors and it has been determined how consumers tend to purchase in Turkey. Also has been researched for political, economical and demographic features of Turkey on how these features affect consumer behavior. Related data has been analyzed in SPSS 24.0 programme. The main purpose of the thesis is to minimize potential problems which companies may encounter is related with culture about marketing actitvities to Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlama faaliyetlerinde kültür ve tüketici davranışları ilişkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeEffect of culture on consumer buying behavior atinternational marketing activities and analysis ofconsumers in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-14
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmImport
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmInternational trade
dc.identifier.yokid10177938
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502443
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess