Show simple item record

dc.contributor.advisorZehir, Cemal
dc.contributor.authorAcar, Avni Zafer
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:22Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:22Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621921
dc.description.abstractÇalışmamızda genel olarak birbirine zıt olarak değerlendirilen Kaynak Tabanlı Görüş ile Konumlandırma ekolünün görüşleri rekabet avantajı yaratmak ve üstün işletme performansı elde etmek amacıyla uyumlandırılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda işletme kaynaklarına dayalı yetenekler ile rekabet stratejilerinin işletme performansı üzerindeki münferit ve ortak etkileri araştırılmıştır. Bu maksatla öncelikle rekabet avantajı, rekabet stratejileri, kaynak tabanlı görüş, kaynak tabanlı işletme yetenekleri geçmiş çalışmalara dayanarak açıklanmıştır. Müteakiben, işletme yetenekleri, rekabet stratejileri ve işletme performansı arasındaki ilişkiler analiz edilmiştir. Son olarak, seçilen rekabet stratejileri doğrultusunda işletme yeteneklerin işletme performansı üzerine etkileri araştırılmıştır.Bu çalışma için bir araştırma modeli ve buna bağlı hipotezler geliştirilmiştir. Bu araştırma modeli, işletme yeteneklerinin yedi boyutu, rekabet stratejileri ve işletme performansı faktörlerinden oluşmuştur. Ardından işletme literatüründe eksikliği bulunan işletme kaynaklarına dayalı yeteneklerinin yedi boyutunu içeren bir araştırma ölçeği geliştirilmiştir. 445 işletme yöneticisinden elde edilen verilerle ölçeğin geçerliği ve güvenilirliği doğrulayıcı faktör analizi prosedürleri ile test edilmiştir. Son olarak hipotezleri test etmek için yapısal eşitlik modellemesi metodu kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak, işletme yeteneklerinin işletme performansı üzerine olumlu etkileri olduğu ve rekabet stratejilerinin performans üzerindeki etkilerini oynadıkları ara değişken rolüyle şekillendirdikleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study we try to harmonize Resource Base View and Positioning theory, which supposed contrary to each other, in order to acquire competitive advantage and superior business performance. In this regard, separate and harmonize effects of resource-based business capabilities and competitive strategies on business performance have examined. With this purpose, first of all, according to the recent studies the concepts of competitive advantage, competitive strategies, resource-based view and resource-based business capabilities are explained in details. And then, the relationship among business capabilities, competitive strategies and business performance are analyzed. Finally, the implications of business capabilities on business performance in direction with chosen competitive strategies are studied.For this study a research model and hypotheses have been developed. This research model constructed with seven dimensions of business capabilities, competitive strategies and business performance factors. Then we developed a measurement instrument to fulfill the lack of a business capabilities measurement instrument in literature. This measurement instrument validated by the confirmatory factor analyzes procedure by means of the data collected from 445 owner/executives of manufacturing firms. Finally the structural equation modeling has been used to test the hypotheses. As a result of this study, increasing on the level of business capabilities have positive effect on business performance and the mediating role of some capability components on the effects of competitive strategies on business performance have been explored.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabet avantajı sağlamada kaynaklara dayalı işletme yeteneklerinin rolü: Üretim işletmelerinde uygulamalı bir araştırma.
dc.title.alternativeThe role of resource-based business capabilities to acquire competitive advantage: An emprical research on manufacturing firms.
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness strategies
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmResource based approach
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmBusiness capabilities
dc.identifier.yokid313768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid220139
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess