Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Tuna
dc.contributor.authorUzunkaya, Ercan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:19Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621899
dc.description.abstractPerakende sektörü dünyanın tamamında olağan üstü hızlı bir değişim ve gelişim göstermektedir. 1980'lerden itibaren Türkiye deki durum incelendiğinde perakendecilik sektörü hızlı ve etkin bir değişim ile ilerlemeye geçmiştir. Perakende sektörü hızla büyüyen, değişen ekonomik etki yaratan dinamik organizmadır. Bu dönüşüm, demografik, ekonomik, kültürel, sosyal, beşeri ve coğrafi olgunluğu değiştirmekte buna istinaden tüm bu dinamiklerden beslenmekte ve etkilenmektedir. Perakendecilik sektörünün günümüzde beklenilenden öte ani yükselmeler gözlemlenmiştir. Büyüme sürekli ve pozitif yönde seyretmektedir. Perakende sektörünün büyümesinde birden fazla etken vardır. Etkili olan faktörlerin başına müşterilerin ihtiyaç ve istek eğilimlerindeki dönüşümler, müşterilerin ihtiyaçları, tüketicilerin vakit kaybetmeden alış veriş yapmaları olarak anlatılabilir.Yapılan araştırmanın konusu, müşterilerin organize perakende alış veriş merkezleriyle alakalı memnuniyetlerini ölçmektir.Araştırmanın amacı ise, alışveriş merkezlerine gelen insanları, detaylı bir sınıflandırma yaparak, bu insanların organize perakende sektörü hakkında fikirlerini elde etmektir. Araştırmanın kapsamını 18 yaş ve üzeri tüketiciler oluşturmaktadır. 200 kişilik bir anket çalışması ile 11 hipotez ana hatlarıyla ele alınarak araştırmanın ana fikri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, sektördeki birçok firmaya ve yöneticiye ışık tutacak bilgiler elde edilmiştir. Ayrıca sektörde çalışan ve sektörde iş yapmak isteyen şirketler ve insanlara da birçok fikir verecek bulgular elde edilmiştir. Çalışmada değinilecek ana düşünce; geçmişten günümüze perakende ticaretin geçirdiği evrelere bakarak, gelecekte Türkiye'de ve dünyada perakende sektörünün nasıl bir işleve sahip olacağı belirtilecektir. Sunulan hipotezler ile tüketicilerin farklı yapıları incelenerek, organize perakende ve sektörün geleceği hakkındaki bilgileri açıkça ortaya konacaktır.
dc.description.abstractThe retail sector is experiencing an extraordinary rapid change and development throughout the world. Considering the situation in Turkey since the 1980s retail sector is moving forward with a fast and efficient change history. The retail sector is a rapidly growing dynamic organism with a changing economic impact. This transformation changes demographic, economic, cultural, social, human and geographical maturity and is fed and influenced by all these dynamics. Sudden increases in the retail sector were observed today. The growth is continuous and positive. There are multiple factors in the growth of the retail sector There are several factors in the growth of the retail sector. The most important factors are the transformations in the needs and desires of the customers, the needs of the customers, the consumers can be described as shopping without wasting time.The subject of the research is to measure the satisfaction of the customers regarding the organized retail shopping centers.The aim of the research is to obtain a detailed classification of the people coming to the shopping centers and to get their ideas about the organized retail sector. The scope of the research consists of consumers aged 18 and over. The main idea of the study has been elucidated by outlining 11 hypotheses with a survey of 200 people.As a result of the research, information was obtained to shed light on many companies and managers in the sector. In addition, there are many findings that give ideas to companies and people working in the sector and wanting to do business in the sector.The main idea to be mentioned in the study; Looking at the past and present of the phases retail trade, how to have a function in the future in Turkey and in the world of the retail sector will be indicated. With the hypotheses presented, the different structures of consumers will be examined and their knowledge about organized retail and the future of the sector will be clearly revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleGıda perakendesinin organize gıda perakendesine geçişindeki aşamalarda müşteri profili
dc.title.alternativeFood retailing to organized food retailing customer profile in transition stages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10289381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583332
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess