Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorÖnal, Tamay
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:19Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:19Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621897
dc.description.abstractGünümüzde rekabet koşullarının artması sonucu işletmeler pazar paylarını arttırmayı ve elde ettikleri pazar paylarında sürekliliği sağlamayı planlamaktadırlar. Bunun için müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışmaktadırlar. Fakat, pazarın tümüne nüfus edebilmek ve pazardaki bütün müşterilerin isteklerine ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek, gelişen koşullar doğrultusunda imkânsız bir hâl almıştır. Bu hususta pazarı bölümlendirerek değerlendirmek ve hedef pazarı seçmek gerekmektedir. İşletmelerin pazarı bölümlendirerek hedef müşteri gruplarını bulabilmeleri için tüketici profili çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada tüketici profillerinin yapay zekâ teknikleri kullanılarak çıkartılması konusu incelenmektedir. Yapay zekâ teknikleri kullanılarak tüketici profilleri çıkartan işletmeler elde ettikleri bilgiler ışığında doğru pazarlama kararları alabilirler.Yapılan çalışmada tüketici profillerinin çıkartılmasından doğacak faydalar göz önüne alınmıştır ve alışveriş merkezlerini ziyaret eden tüketicilerin profillerini çıkartmak amacıyla İstanbul İlinde anket uygulaması yapılmıştır. Geleneksek pazar bölümlendirme teknikleri ve yapay zeka teknikleri kullanılarak alış veriş merkezlerini ziyaret eden tüketicilerin profili çıkartılmıştır. Bu tüketici profili çalışması sonucu alış veriş merkezlerini ziyaret eden tüketici topluluğu detaylı bir şekilde analiz edilecektir.
dc.description.abstractWith today?s increasing competitive conditions, enterprises are planning in order to provide continuity in their acquired market share while increasing it. Because of this, they are trying to meet their customers? needs and demands. However, under these developing conditions, it is impossible to influence the whole market and meet the needs and demands of all its customers. In respect thereof, it is necessary to evaluate the market by segmentation and to designate a target market. Hence, it is necessary for enterprises to conduct consumer profile studies and to segment the market. In this study, the subject ?developing consumer profiles using artificial intelligence techniques? is researched. Enterprises using artificial intelligence techniques are able to segment the market and have appropriate marketing decisions in the light of data gathered from the consumer profiles.A survey has been administered in the city of Istanbul considering the possible advantages of developing consumer profiles in order to develop profiles of consumers visiting the shipping malls. The profiles of consumers visiting the shopping malls are developed using traditional segmenting techniques and artificial intelligence techniques. As a result of above mentioned consumer profile study, the consumer group visiting the shopping malls will be analyzed in detail.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici profillerinin yapay zeka teknikleri kullanılarak çıkartılması ve perakendecilik sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeConsumer profiling by using artificial intelligence techniques and an application in the retail sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid316984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid220147
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess