Show simple item record

dc.contributor.advisorYanar, Merve
dc.contributor.authorAltan, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:18Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621890
dc.description.abstractGünümüzde firmaların ekonomik sorumluluklarının ötesinde, yasal ve etik kurallar kapsamında toplum yanlısı davranışlar sergilemeleri de beklenmektedir. Buna göre kurumsal sosyal sorumluluk ve iş etiği kavramlarının önemi artmaktadır. Çalışmanın amacı, genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı, genel iş etiği algısı, marka tutumu ve satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Araştırmanın ana kütlesini, Nivea markasını bilen ve kullanan 18 yaşından büyük katılımcılar oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler güvenilirlik, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı, genel iş etiği algısı ve marka tutumu arasında pozitif bir ilişki olduğu, marka tutumu ve satın alma niyeti arasında da pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İş Etiği, Marka Tutumu, Satın Alma Niyeti
dc.description.abstractToday, companies are expected to show prosocial behaviors within the scope of legal and ethical rules beyond their economic responsibilities. Corporate social responsibility and ethics increase. This study aims to explain the relationship between general corporate social responsibility perception, general business ethics perception, brand attitude, and purchase intention. The main population of the study consists of participants older than 18 years who know and use the Nivea brand. The survey method was used to collect data. The data was analyzed using reliability analysis, factor analysis, correlation, and regression analysis. Results indicate that there is a positiver relationship between general corporate social responsibility perception, general business ethics perception, and brand attitude, and there is a positive relationship between brand attitude and purchase intention.Keywords: Corporate Social Responsibility, Business Ethics, Brand Attitude, Purchase Intentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGenel kurumsal sosyal sorumluluk algısı ve genel iş etiği algısının marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of general corporate social responsibility perception and general business ethics perception on brand attitude and purchase intention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10321041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613876
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess