Öğrenen organizasyon dinamiklerinin toplam kalite yönetimi, inovasyon ve organizasyon performansına etkileri
dc.contributor.advisor | İnce, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Göztepe, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:35:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:35:15Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621872 | |
dc.description.abstract | Öğrenen organizasyonların ortaya çıkmasında çevresel koşullarda yaşanan değişimler önemli bir rol oynamıştır. Bu çalışmanın amacı da gittikçe globalleşen dünyamızda iç ve dış rakipleriyle yarış durumunda olan işletmelerin iş hayatındaki devamlılıklarını sürdürebilmek için bireysel ve örgütsel öğrenmeye olan gereksinimlerinin ortaya çıkartılmasıdır. Çevre şartlarının sürekli değişmesi nedeniyle işletmeler bu şartlara uyum sağlayabilecek dinamik organizasyonel inovasyon kapasitesine, iyi yetiştirilmiş insan kaynaklarına ve tabiî ki müşteri odaklılık ve toplam kalite felsefesine ihtiyaç duymaktadır.Bu çalışmada öğrenen organizasyonların TKY, işletme yenilikçiliği ve firma performansı ilişkisi bütün olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Türkiye'de ve Balkanlarda özel ve kamu alanlarında çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren 72 firma üzerinde yürütülen araştırma sonuçları SPSS istatistik paket programında analiz edilerek sonuçları tablolar yardımıyla verilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The organizations have been looking for surviving in order to accompany changing in technological, economical and social fields. Of the organization which can change those faster would be able to survive as the organizations of the future. The organizations need the learning organizations that have great opportunity to innovation capability, customer focusing total quality management vision.The aim of this thesis is to contribute understanding the learning organizations dynamics and it?s effects on Total Quality Management , Innovation capability and organizational performance. To build up our thesis; questionnaires were send 72 firms at national and Balkan?s countries. The Questionnaire results were analyzed with SPSS statistical software program and serviced with the help of analysis tables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenen organizasyon dinamiklerinin toplam kalite yönetimi, inovasyon ve organizasyon performansına etkileri | |
dc.title.alternative | The effect of learning organization dynamics on total quality management, innovation and organization performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 333919 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ | |
dc.identifier.thesisid | 239869 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |