İlköğretim II. kademe ve 7. sınıf matematik öğretiminde aktif öğrenme ve geleneksel öğretim metotlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Seyhan, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:56:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:56:02Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62185 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM H. KADEME 7.SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME VE GELENEKSEL ÖĞRETİM METOTLARININ KARŞDLAŞTIRELMASI Gülay SEYHAN Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanları: Yrd. Doç. Dr. Hülya GÜR Öğrencilerin matematiği sevmesi ve başarılı olabilmesi için öğretimde değişiklikler yapmak ve yeni öğretme-öğrenme modellerine yönelmek gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, Aktif Öğrenme Yaklaşımının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla deneysel bir çalışma yapılmıştır. Öğrenciler ile uygulama yapılarak konu ile ilgili veriler derlenmiş ve analiz edilmiştir. Balıkesir ilinin Dursunbey ilçesinde merkeze bağlı Sabahattin Göndür İlköğretim Okulu'ndaki 7. Sınıf öğrencilerine (ndeney=20, nkontrol-22, ntoplam=42) `çember ve daire` konusunun aktif öğrenme yöntemleri ve geleneksel yöntemler kullanarak öğretimi yapılmış ve bu iki yöntemin öğrencilerin başarısına etkisi incelenmiştir. Deney grubu öğrencilerine Aktif öğrenme Yaklaşımına uygun etkinliklerle (`pi sayısı ve çemberin çevresi`, `dairenin alanı`) ve kontrol grubu öğrencilerine geleneksel yöntemler kullanılarak öğretim yapılmıştır. Uygulamadan önce ölçme aracı olarak gruplara öntest verilmiştir. Uygulama bitiminde gruplara sontest uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin aktif öğrenme ile ilgili görüş ve tutumlarını öğrenmek amacıyla bir anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, betimsel ve yordamalı olmak üzere iki bölümde sunulmuştur. Aktif öğrenme yöntemlerinin geleneksel yöntemlere göre öğrencilerin başarısında daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanmasından önce ve sonra matematik basanlarında geleneksel yöntemlerin uygulandığı kontrol grubuna göre anlamlı bir fark gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin tamamına yakının aktif öğrenme yöntemleri ile ilgili pozitif tutum ve görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Aktif öğrenme/Geleneksel öğretim Yöntemleri | |
dc.description.abstract | ABSTRACT COMPARING OF ACTIVE LEARNING AND TRADIONAL TEACHING METHODS AT MATHEMATICS TEACHING IN SECONDARY SCHOOL OF 7th GRADE Gülay Seyhan Balıkesir University, Institute of Science Department of Mathematics Education M.Sc Thesis Supervisor: Ass. Prof. Dr. Hülya GÜR It requires that teaching methods must be changed and modern learning-teaching techniques must be used if we want pupil to like and to be successful at mathematics. This study was designed to determine the effect of active learning theory on students' mathematics achievement. For this purpose an experimental research was conducted. The data which collected during the treatment were evaluated and discussed. The topic of `circle` was thought to 7th grade pupil (ne=20, nc=22, nsum=42) in Dursunbey Sabahattin Göndür Secondary School in Balıkesir by using active learning methods and traditional teaching methods and examined the effect of this two methods on students' achievement. In the experiment group active learning activities ( `pi number and circumference of circle`, `area of circle`) was used. Control group was taught by tradional teaching methods. Before treatment a pre-test was given to pupils and the end of treatment post-test was practiced. Also, for determining the perceptions of pupils about active learning methods, a questionaire was conducted after the treatment. The findings of research were presented whh descriptive and inferential statistics. The findings show that active learning is more effective than tradional teaching methods. A significant difference was observed in mathematics achievement between experiment group and control group after treatment. Also, it is observed that nearly whole studuents have positive opinion and attitudes about active lerarning theory. Key Words: Active learning/Tradional teaching methods 111 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe ve 7. sınıf matematik öğretiminde aktif öğrenme ve geleneksel öğretim metotlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparing of active learning and traditional teaching methods at mathematics teaching in secondary school of 7th grade | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Traditional teaching method | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 135566 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 131608 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |