Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Gökhan
dc.contributor.authorŞanli, Suna
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621852
dc.description.abstractÇağımızda bilgi teknolojileri alanındaki gelişmelerin kolay ulaşılabilir ve kullanılabilir özellikte olması öğrencilerin birden çok duyu organına hitap etmesi ve kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmesi, derslerde bilgi teknolojilerinin kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Kişiliği geliştiren, öğrenmede rehber olan, eğitim hizmetlerini üreten ve sunan öğretmenlerimiz şüphesiz bilgi teknolojileri kullanımı konusunda bu gelişmelerin dışında kalamaz.Bu çerçevede ticaret liselerinde görev yapan muhasebe öğretmenlerinin derslerinde bilgi teknolojilerini kullanma ve kabulünün belirlenmesi çalışmanın temel hedefidir. Bu hedefe ulaşmak için gerekli veriyi toplamak üzere hazırlanan 24 soruluk 5'li likert tipi ölçeği içeren bir anket, ticaret lisesi öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen veri, öğretmenlerin eğitimde bilgi teknolojisi kullanımına yönelik algılarının, tutumlarının, niyetlerinin, bilgi teknolojilerinden yararlanma durumları üzerindeki etkisinin analizinde kullanılmıştır. .Analiz, ticaret lisesi öğretmenlerinin bilgi teknolojisi kullanımı konusundaki algılarının tutumlarını etkilediği, bilgi teknolojisi kullanımına yönelik tutumlarının niyetlerini etkilediği ve bilgi teknolojisi kullanımına yönelik niyetlerinin de kullanım davranışlarını etkilediğini göstermektedir.
dc.description.abstractIn this century easily reaching the developments of technology, easy usage of technology, making sense to more than one sinnesorgan, causing to keep the things which are taught in long term memory made the usage of information technology compulsory in the courses. The teachers, developing personality, guidance in learning, produce and service the education services, can not be stand outside of the usage of the information technology.In this respect, defining the acceptance and usage of information technology in the classes of trade high school teachers? is the main goal. In order to reach that goal a likert 5 scale questionnaire having 24 questions has been applied to trade high school teachers to get the necessary data. The obtained data has been used to analyze the effects of the perception, attitudes and intentions against information technology usage of teachers in education on the usage status of information technology.Analyze indicates that the perceptions of trade high school teachers on technology usage of effects the attitudes and the attitudes against technology usage effects the intentions and intentions against information technology effects the usage behaviors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTicaret lisesi öğretmenlerinin teknolojiyi kabulü
dc.title.alternativeTrade high school teachers? technology acceptance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology Acceptance Model
dc.identifier.yokid343396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid239870
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess