Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Erol
dc.contributor.authorAltintaş, Özkan Cumhur
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:12Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621850
dc.description.abstractDuygusal zekanın liderlik tarzları ve organizasyonel sonuçlar ile ilişkisinin ortaya çıkarılması maksadıyla Isparta ili merkez ve merkeze bağlı ilköğretim okulları müdürleri ve öğretmenleri üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir.Söz konusu araştırma kapsamında Isparta ilinde merkeze ve merkeze bağlı 49 ilköğretim okulunda 1167 araştırma anketi uygulanmıştır. Söz konusu okullardan 46 okul müdürü ile 46 okuldan 556 öğretmenden geçerli anket alınabilmiştir.Araştırmada örgütsel sonuç olarak; ilköğretim okulu öğrencilerinin sekinci sınıf sonunda girdikleri Ortaöğretim Kurumlar Sınavı (OKS)'na göre okul başarısı ele alınmıştır.Araştırmada bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken olan okul başarısına etkisi incelendiğinde, okul müdürünün duygusal zekasının sosyal farkındalık boyutunun, okul müdürünün ilişkisel liderlik tarzının ve öğretmenlerin örgütsel güven algılamalarının okul başarısını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Bunun yanı sıra, okul müdürünün ilişkisel liderlik tarzı öğretmenlerin duygusal bağlılıklarını artırmaktadır. Demokratik ve ilişkisel liderlik tarzı uygulayan okul müdürleri, öğretmenlerin örgütsel güven algılamalarını pozitif yönde etkilemektedir.
dc.description.abstractThis study has carried out a research on the headmasters and teachers of the central and provincial primary schools of Isparta with a view to explore the relationship between emotional intelligence and leadership styles, and organizational results.Within the context of the research, 1167 questionnaires were applied in 49 central and district primary schools of Isparta. 46 of these schools have provided valid questionnaires with 46 headmasters and 556 teachers.In terms of organizational results, school achievement has been discussed considering the Examination for Secondary Education (OKS) that the students take at the end of 8th grade.When effect of independent variables on school achievement, which is a dependent variable, is analyzed with multiple regression model, it is seen that headmasters? social awareness subdimension of emotional intelligence and affliative leadership style, organizational trust of teachers effect positively to school achievement.Furthermore, affliative leadership style of headmasters effects positively to the teacher?s affective commitment. On the other hand, headmasters who act democratic and relational styles of leadership effect to the organizational trust level of teachers positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal zeka elemanlarının liderlik tarzları ve örgütsel sonuçlar üzerindeki etkisi: Isparta ili ilköğretim okullarında bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of emotional intelligence on leadership styles and organizational results: An application in the primary schools of Isparta (province)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid344233
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid239874
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess