Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorTopaloğlu, Ceren
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:09Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:09Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621828
dc.description.abstractİşletmeler günümüzde gittikçe artan bir rekabet çevresi içersinde çalışmalarını sürdürmektedirler. Bu yüzden işletmeler, müşteriyi ürün ve hizmetlerine çekmek için müşteriye bir kral gibi davranmaktadırlar. Müşteriyi bulma ve elde tutma, hem online ortamda ve hem de dışında oldukça büyük öneme sahip kritik bir başarı faktörüdür. Etkili bir müşteri ilişkileri yapısı oluşturabilmenin temel faktörü, gerçek ortamda olduğu gibi, online ortamda da tüketici davranışlarını anlayabilmektir. Bu çalışmanın amacı online ortamdan alışveriş yapan tüketicilerin davranışlarını tanımak ve online ortamdaki satın alma davranışına etki eden alışveriş motivasyonlarının neler olduğunu ortaya çıkarmaktır.İnternet ortamındaki tüketici davranışlarını daha iyi anlamak için yapılan bu çalışmada, tüketici faydaları hazcılık ve faydacılık olarak ele alınmış olup, bunların ortaya çıkmasında etki eden faktörler de ayrıntılı olarak incelenmiştir. İstanbul'da internet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler üzerinde yürütülen çalışmanın araştırma sonuçları SPSS 15.0 istatistik paket programında analiz edilerek sonuçları tablolar yardımıyla verilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractFirms are trying to survive in today's highly competitive market. Therefore, consumer delight is very important. Finding and retaining consumers are very important factors both in online and offline environments for achievement. Understanding consumer behaviors in online environments is basic the factor to built effective consumer relationship structure.The aim of this thesis is to explore the influence of different values affecting search and purchase intentions of consumers from utilitarian and hedonic points of view and to build an integrated model which could explain the purchase intentions of consumers. To build up our thesis questionnaires were sent to internet shoppers in Istanbul. The Questionnaire results were analyzed with SPSS 15.0 statistical software program and serviced with the help of analysis tables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicinin satın alma davranışını etkileyen alışveriş motivasyonları: Online alışveriş üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeShopping motivations which affect the consumer behaviour: An application on online shopping
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilim ve Teknoloji Stratejileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmConsumer profile
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid349558
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid239864
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineStrateji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess