Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkıncıoğlu, Meliha
dc.contributor.authorDemiröz, Nevzat
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:08Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621821
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, ilköğretim eğitimi veren Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı devlet okulları ile özel okullardaki 6-10 yaş aralığındaki öğrencilerin deprem, yangın ve tahliye konusunda bilgi durum tespitlerinin yapılmasını sağlamaktır. Araştırma evreni, İstanbul ilinde bulunan ve rastgele seçilen Milli Eğitime Bağlı devlet ve özel okullardaki öğrencilerden oluşmaktadır. Anket tekniği kullanılarak elde edilen 100 adet veri, SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada sırasıyla, güvenilirlik analizleri, normallik testleri, tanımlayıcı istatistikler ve farklılık analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak Milli Eğitime Bağlı devlet okulları ile özel okullarda eğitim gören öğrencilerin deprem ve tahliye ölçeğine ilişkin algılarının, cinsiyet ve okul tipi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre; cinsiyet ve okul tipi değişkenlerine ait tüm H1 hipotezleri kabul edilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to provide information about earthquake, fire and evacuation of between age ages of 6-10 students in the state schools and in the private schools affiliated to the Ministry of National Education.The universe of research consists of students from state and private schools affiliated to the National Education, which are randomly selected in Istanbul. 100 data obtained by using survey technique were analyzed by using SPSS 21.0 statistical program. In the study, reliability analyzes, normality tests, descriptive statistics and difference analyzes were performed respectively. As a result, it was determined that the perceptions related to the earthquake and evacuation scale of students studying in state schools and private schools affiliated to the National Education showed statistically significant differences according to gender and school type variables. According to this; All H1 hypotheses for gender and school type were accepted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında öğrencilerin deprem, yangın ve tahliye konusunda bilgi durum tespitlerinin yapılması
dc.title.alternativeMaking the state determination of the students in primary schools on earthquake, fire and evacuation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEarthquake
dc.subject.ytmFire
dc.subject.ytmRelease
dc.subject.ytmLevel of knowledge
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid10251775
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEDİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598509
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİş Güvenliği ve Sağlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess