Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Ali Ekber
dc.contributor.authorKaraçam, Ferhat
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:07Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621810
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi uygulamalarını özellikle son dönemlerde sıkça duyar olduk. Büyük, küçük birçok işletme danışmanlar aracılığı ile Toplam Kalite Yönetimine adapte olmaya, yönetim sistemlerini bu anlayış çerçevesinde örgütlemeye çalışıyorlar. Amaç şüphesiz, küresel boyutlara ulaşan acımasız rekabette kazananlardan biri olabilmektir.1950'lerde Japonya'da ortaya çıkan ve daha sonra Amerika'da uygulanan bu yönetim anlayışı 1990'lı yıllardan sonra birçok kamu ve özel işletmede uygulanmaya başlamıştır. İşletmeler, ?değişmeyen tek şey değişimin kendisidir? sloganını kendilerine rehber edinerek çağdaş yönetim modellerinden biri olan Toplam Kalite Yönetimi modelini kendi firmalarına uygulama çalışmaktadırlar.Bu çalışma Toplam Kalite Yönetimi ve finansal performans konularında literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Türkiye'de faaliyet gösteren 3 büyük bankanın 15 şubesinde anket çalışması yapılarak Toplam Kalite Yönetimi ile finansal performans arasındaki ilişki incelenmiştir. Tez kapsamında liderlik, insan kaynakları yönetimi, müşteri odaklılık, süreç yönetimi, stratejik planlama ve tedarik yönetimi olmak üzere literatürde en çok kullanılan Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri ile finansal performans arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Sonuçlar, Toplam Kalite Yönetimi ile finansal performans arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada finansal performansı pozitif olarak en çok etkileyen faktörün insan kaynakları, ikinci olarak etkileyen faktörün ise stratejik planlama olduğu bulunmuştur. Pozitif etkileyen diğer faktörler ise liderlik ve tedarik yönetimidir. Beklenilenin aksine müşteri odaklılık ve süreç yönetimi ile finansal performans arasında pozitif ilişki görülmemektedir.
dc.description.abstractTotal Quality Management applications have become much widespread in recent days. Companies of various sizes leverage the benefit of corporate consultants to adapt Total Quality Management and to organize their management systems in the framework of this approach. The target is doubtlessly to become successful in the extremely competitive global environment.This management approach which first emerged in Japan in 50?s and latter applied in United States has been adopted in 60?s by a number of public and private enterprises. The corporations that adopt the slogan ?the only thing unchanging is the change itself? try to implement the Total Quality Model which is considered one of modern management models.The aim of this work is to make contribution to the literature on Total Quality Management and the subject of financial performance. For this purpose, surveys were conducted at 15 branches of 3 largest banks in Turkey in order to establish correlation between Total Quality Management and financial performance. Within this thesis, widely used Total Quality Management policies such as leadership, human resources management, customer oriented approach, process management, strategic planning and supply management and their relation to financial performance have been observed. The results indicate a positive correlation between Total Quality Management and financial performance. Within this work, it has been understood that the factors that most positively effect financial performance are related to human resources and secondly to strategic planning. The other factors having a positive impact are that of leadership and supply management. Contrary to expectations, no positive correlation has been found between financial performance and customer orientation and process management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminin finansal performans üzerine etkisi: Hizmet sektörü uygulaması
dc.title.alternativeThe impact of total quality management on firm financial performance: An implementation in the service sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid355306
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid258220
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess