Show simple item record

dc.contributor.advisorTümer Kabadayı, Ebru
dc.contributor.authorErdebil, Ayşe Emsal
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:04Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:04Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621791
dc.description.abstractBu çalışmada dağıtım kanalları sisteminde faaliyet gösteren dağıtıcı firmalar ile üretici firmalar arasındaki güven düzeyini etkileyen faktörler ve söz konusu faktörlerin güven düzeyini ne yönde etkiledikleri ele alınıp incelenmiş, Türk beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren bayiler üzerinde bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, üretici firmalar ile dağıtıcı firmalar arasında geleneksel ilişkiler yerine uzun vadeli yakın ilişkiler geliştirmenin önemi ve gereği vurgulanmıştır. İkinci bölümde kanal ilişkilerinde yapı taşı bir unsur olan güven unsuru ve güven unsurunu etkileyen ilişki sürekliliği, üretici firma ünü, çatışma ve güç unsurları ele alınmıştır. Güç unsuru zorlayıcı ve zorlayıcı olmamasına göre ikiye ayrılarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde, araştırma kapsamı detaylı bir şekilde ele alınmış, kanal üyeleri arasındaki güven unsuru ile diğer unsurlar arasındaki ilişkilere yönelik hipotezler ileri sürülmüş ve araştırma modeli sunulmuştur. Dördüncü bölümde, toplanan verilerle gerekli analizler yürütülmüş ve analiz sonuçlarına ulaşılmıştır. Beşinci bölümde ise araştırma sonuçları yorumlanmış ve sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. Çalışma sonucunda dağıtıcı firmaların ilişki sürekliliğine dair olumlu beklenti ve tahminlerinin, üretici firmanın adil ve ilişki lehine hareket etme hususunda sahip olduğu ünün üretici firmaya duyulan güveni artırdığı, üyeler arasındaki çatışmanın ise güveni azalttığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractİn this study, it has been examined the factors effecting the level of trust and on which way they effect it between channel members in channel system and given an Example in Turkish household appliances sector.The study consists of five sections. İn the first section, it is implied the importance and necessity of developing long term close relations between channel members instead conventional relations. İn the second section, trust, the constructive factor in relations, and other factors effected on trust namely relationship continuity, reputation, conflict and power are defined. The power construct is separeted into coercive and non-coercive. İn the third section, Research methodology is given in detailed, the hypothesis based on the relations between trust and other factors and research model are submitted. In the fourth section, the analyses of the collected data and major findings are exhibited. In the fifth section, results are discussed and suggestions are provided.As a result of the study, it has been determined distributors positive expectations about relationship continuity and the manufacturer reputation related beeing fair and welfare of the partner have got positive effects, and conflict has got negative effects on trust between distributor and manufacturer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKanal sisteminde faaliyet gösteren kanal üyeleri arasındaki güven düzeyini etkileyen etkenler: Beyaz eşya sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeFactors effecting the level of trust between channel members in channel system: An example on household appliances sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRelationship marketing
dc.subject.ytmTrust relationship
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmWhite goods sector
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.identifier.yokid361989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid258232
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess