Show simple item record

dc.contributor.advisorYanıkkaya, Halit
dc.contributor.authorCem, Özcan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:03Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621781
dc.description.abstractİnternet kullanımın yaygınlaşmasıyla etkisi her geçen gün katlanarak büyüyen elektronik ticaret özellikle 2000'li yılların başından itibaren beklentilerin de ötesinde bir hacme ulaşmıştır. Elektronik ticaret alış verişin yeni bir yolu olmanın yanısıra özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmelere sunduğu verimlilik, maliyet ve erişilebilirlilik gibi avantajlar bu işletmelerin uluslar arası pazarlara girişini kolaylaştırmakta, büyük işletmeler ile rekabet edebilme şansını arttırmaktadır.Elektronik ticaretin hızla büyüyen etkisi ve etkinliği günümüzde KOBİ'lerin rekabet gücünü etkilemekle kalmayıp bununla beraber önümüzdeki yıllarda rekabetin vazgeçilemez unsurlarından biri olacaktır. Bunun için işletmelerin elektronik ticaretin yapısını ve işleyişini hızla kavrayıp gerekli altyapı ve teknik yatırımları kurmaları KOBİ'lerin küresel rekabette yer almaları açısından büyük önem taşımaktadır.
dc.description.abstractElectronic commerce which its effect grows increase incrementally by use of internet with wide spread has reached a volume beyond the expectations since the beginings of 2000s. Besides being a new way of trading, it enables SME?S entering into the international markets and increases the chance of SME?s competing against bigger enterprises with its advantges of productivity, cost and accessibility.Rapidly growing impact and effectiveness of electronic commerce not only redound competitive strength of SMEs but also it will be indispensable element of competititon. Thus, it has a big importance to establish an effective knowledge management also needs an infrastructure in terms of being exist in global competition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleElektronik ticaret ve KOBİ`lerin rekabet gücü
dc.title.alternativeElectronic commerce and competitive advantages of SME?s
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetitive power
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid364449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid258241
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineStrateji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess