Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nihat
dc.contributor.authorSariçam, Özcan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:34:49Z
dc.date.available2021-05-07T12:34:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621715
dc.description.abstractBu araştırma kriz dönemlerinde çalışanların, başarı güdülerinin karar vermeleri üzerindeki etkileri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2010 yılı Aralık ayında Gebze'de özel sektörde çalışan 166 kişi üzerinde uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Çalışanların tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, karar verme streslerinin ve başarı güdü düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Çalışanların karar vermeleri ile başarı güdüleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden, başarı güdülerinin karar verma üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde regrasyon analizinden faydalanılmıştır. Çalışanların karar verme streslerinin ve başarı güdülerinin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşmasında ise Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; çalışanların bireysel başarı güdülerinin karar vermeleri üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı etkilerinin olduğu ve çalışanların karar verme streslerinin ve başarı güdülerinin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaştığı ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Başarı Güdüsü, Kriz, Karar Verme
dc.description.abstractThis study aims to determine the effects of success impulse of employees on their decision making.The survey prepared accordingly was made among 166 people employed in private sector in Gebze, in December of 2010.The data acquired through surveys were analyzed in computer environment on SPSS 17.0 statistical package software. Frequency and percentage statistics were used to determine defining characteristics of employees, mean and Standard deviation statistics were used to determine decision making stress and success impulse levels. Likewise, correlation analysis for the relations between making decisions and success impulse, and regression analysis for the effects of success impulse on decision making. The differention between employees based on the definitive characteristics of decision making stress and success impulse is mapped out by the use of Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests.The results indicate that personal power impulse of employees has statistically significant effects on their decisions and that employees differ from one another based on the defining characteristics of decision making stress and success impulse.Keywords: Success Impulse, Crisis, Decision Making.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBaşarı güdüsünün kriz dönemlerinde bireysel karar verme üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeIt's a study on to determine the effects of success impulsive on personal adjudication on crisis times
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmEconomic crisis
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmDecision making
dc.identifier.yokid407096
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid280812
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess