Show simple item record

dc.contributor.advisorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorÇirkinoğlu, Ayşe Gül
dc.date.accessioned2020-12-03T17:55:40Z
dc.date.available2020-12-03T17:55:40Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62169
dc.description.abstractÖZET ORTA VE YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İTME- MOMENTUM KONUSUNU KAVRAMA DÜZEYLERİ VE ÖĞRENMELERİNDE MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLER Ayşe Gül ÇİRKİNOĞLU Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı: Yrd. Doç.Dr. M.Sabri KOCAKÜLAH) Balıkesir, 2004 Bu çalışmada Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında okuyan toplam 89 birinci ve ikinci öğretim öğrencisi ile Balıkesir il merkezinde yer alan 5 orta öğretim kurumundaki rasgele seçilmiş sınıflarda öğrenim görmekte olan 124 orta öğretim 2. sınıf öğrencisinin İtme ve Momentum konusunu kavrama düzeyleri araştırılmıştır. Öğrencilerin öğrenmelerinde meydana gelen değişimlerin konuya ilişkin kavram yanılgıları da göz önünde bulundurularak belirlenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama aşamasında İtme ve Momentum konusu ile ilgili kavram ve yasaları irdeleyen sorulardan oluşan bir kavram testi kullanılmış ve bu test yüksek öğretim öğrencilerine konunun öğretiminden önce ve sonra ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca orta öğretim öğrencilerine de seviyeleri göz önünde bulundurularak hazırlanmış başka bir kavram testi konu bitiminde son test olarak uygulanmıştır. Kullanılan kavram testleri, öğrencilerin momentumun kütle ve hız kavramlarıyla ilişkisini, itmeyi, momentumun vektöfel doğasını ve momentumun korunumu prensibini bilip bilmediklerini ölçen açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. İkinci veri toplama aracı olarak görüşme yöntemi kullanılmış ve kavram testlerinden elde edilen bulguları desteklemek amacıyla 15 yüksek öğretim öğrencisi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda konunun öğretiminden önce mevcut olan yanılgıların konunun öğretiminden sonra da devam ettiği tespit edilmiştir. Her ne kadar soruların ilk kısmına verilen doğru yanıtların oranı son testlerde artsa da öğrencilerin bu başarıyı soruların kavramsal açıklama gerektiren kısımlarında sürdüremedikleri ve yanıtların daha büyük oranda bilimsel olarak kabul edilemez olduğu saptanmıştır. ANAHTAR. SÖZCÜKLER: Kavram yanılgıları, Kavrama düzeyi, İtme ve Momentum
dc.description.abstractABSTRACT SECONDARY AND UNIVERSITY STUDENTS' LEVEL OF UNDERSTANDING AND DEVELOPMENT OF LEARNING ON THE TOPIC OF MOMENTUM Ayşe Gül ÇİRKİNO?LU Balıkesir University, Institute of Science, Department of Physics Education (MSc Thesis/ Supervisor: Asst. Prof. Dr. M. Sabri KOCAKÜLAH) Balikesir-Turkey, 2004 In this study, the level of understanding of 89 university students attending Balikesir University Necatibey Education Faculty Primary Science Education Programme in morning and evening classes and randomly selected 1 24 secondary school students who were from five different secondary schools in Balikesir on Impulse and Momentum topic has been examined. It has also been aimed to identify the development of learning considering students'' misconceptions related to the topic chosen. During the data collection period, pre and post tests involving questions on Impulse and Momentum were administered to the university students before and after teaching. In addition, another question package was administered to secondary school students after teaching of the topic as post test. Question packages contains open-ended questions which probe conceptual understanding of students on momentum including relationship between mass and velocity concepts, impulse, vector nature and conservation of momentum. Semi-structured interviews with 15 university' students have been chosen as the second data collection source which are thought to support findings obtained from the question packages. Analysis of data shows that the misconceptions identified before teaching continued to be valuable for the students after teaching of the topic. Although the percentage of the correct answers given to the first part of the questions increased from pre to post tests, it was clear that this was not the real indication of the development of learning since the majority of the answers given to the open ended sections, which require explanations for the concepts related to each question, were scientifically unacceptable. KEY WORDS: Misconceptions, Level of Understanding, Impulse and Momentum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta ve yüksek öğretim öğrencilerinin itme-momentum konusunu kavrama düzeyleri ve öğrenmelerinde meydana gelen değişimler
dc.title.alternativeSecondary and university students' level of understanding and development of learning on the topic of momentum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid166542
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid149897
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess