Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorİmamoğlu, İlyas Kays
dc.date.accessioned2021-05-07T12:34:40Z
dc.date.available2021-05-07T12:34:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621666
dc.description.abstractSürekli gelişen ve değişen dünyada işletmeler arası rekabet her geçen gün daha da artmaktadır. Bu nedenle işletmeler, büyümek ve üretime devam edebilmek için yenilik faaliyetlerine önem vermek zorundadırlar. Toplumsal gelişmeyle beraber değişen ve gelişen insan ihtiyaçlarını karşılayabilmek için işletmeler de kendilerini yenilemek ve bu ihtiyaçlara cevap verebilecek yeni ürünler geliştirerek piyasaya sürerler. Yenilik üretebilmek için işletmeler bilgi ve yenilik üretebilecek yeteneğe sahip olmalıdır. Nitekim sadece yenilik üretmek yetmemekte üretilen yeniliklerin piyasadaki performansı ve piyasadaki rakipleriyle de rekabet seviyeleri de önem kazanmaktadır.Bu çalışma ile çay sektöründeki firmaların, anket yöntemi kullanılarak, örgütsel öğrenme yeteneklerinin, yenilik performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Birinci bölümde örgütsel öğrenme yeteneği, ikinci bölümde yenilik performansı, üçüncü bölümde ise, örgütsel öğrenme yeteneğinin yenilik ve firma performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
dc.description.abstractCompetition among businesses in the continuously developing and changing world is increasing day by day. Therefore, enterprises are supposed to put emphasis on innovation activities in order to develop and continue to produce. So as to meet the human needs that change and improve as a result of social developments, enterprises renew themselves and introduce new products into market. Enterprises must have the necessary knowledge and ability to produce innovation. As a matter of fact, producing innovation is not enough but market performance of the newly produced innovations and their competition levels against the rivals are also important.In this study, the effect of organizational learning ability on innovation performance of the firms in the tea sector is analyzed by using survey method. In the first section, organizational learning ability is analyzed. In the second section, innovation performance and in the third section, the effect of organizational learning ability on innovation and firm performance is analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel öğrenme yeteneğinin yenilik ve firma performansı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of organizational learning ability on innovation and firm performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmLearning ability
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid423460
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid314771
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess