Matematik öğretmen adaylarının matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımı
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Karaca, Denizhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:55:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:55:30Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62162 | |
dc.description.abstract | Geleneksel anlayışta eğitim öğretmen merkezlidir, öğretmenin aktarıcı ve öğrencinin pasif dinleyici olduğu bu anlayışta öğrenme güçleşmekte ve öğrenciler bilgileri ezberlemeye çalışmakta ve düşünmekten vazgeçmektedirler, öğrenmenin nasıl meydana geldiği ve bilginin nasıl oluşturulduğunu (biliş üstü öğrenme, biliş üstü bilgi) anlamalarına yardımcı olan Vee diyagramı anlamlı öğrenme için geliştirilmiş metakognitif (biliş üstü) araçlardan biridir. Eğitimde anahtar rolde olan öğretmenlerin anlamlı öğrenmeyi sağlayabilmek için bu araçları etkin bir şekilde kullanabilme konusunda yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, öğretmen adaylarına Vee diyagramı tanıtılarak, uygulamalar yapılmış ve konu ile ilgili veriler derlenmiş ve analiz edilmiştir. Vee diyagramına ilişkin yapılan etkinliklerden sonra Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi (NEF) ve Fen Bilimleri Enstitüsündeki matematik öğretmen adaylarının (Ntopiam =102) matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile bir anket uygulanmıştır. Veriler ilişkisiz ömeklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Anahtar sözcükler: Vee diyagramı/ Matematik eğitimi/ öğretmen eğitimi | |
dc.description.abstract | Education is teacher-centered in traditional perspective. In this perspective teacher has direct role and student is passive, students have difficult in learning, try to memorizing knowledge, and give up thinking. Vee diagram is a metacognitive tool for meaningful learning which helps students to understand that how learning and knowledge are being (meta-learning, meta-knowledge). Teachers have the key role in education should be well trained in using this metacognitive tools effectively for meaningful learning. In this study prospective teachers were introduced to Vee diagram, doing teaching practises and the data which were collected the treatment were evaluated and discussed. After Vee diagramming activities, for determining the perceptions of prospective mathematics teachers (NSum=102)in Balıkesir University Necatibey Educational Faculty (NEF) and Graduate School of Natural and Applied Sciences, a questionnaire was conducted. Data was analysed using Independent Samples t-test. Key words: Vee diagram/Mathematics education/Teacher training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretmen adaylarının matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımı | |
dc.title.alternative | Using Vee diagram of prospective mathematics teachers in mathematics education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 166518 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 149900 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |