Show simple item record

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorKaraca, Denizhan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:55:30Z
dc.date.available2020-12-03T17:55:30Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62162
dc.description.abstractGeleneksel anlayışta eğitim öğretmen merkezlidir, öğretmenin aktarıcı ve öğrencinin pasif dinleyici olduğu bu anlayışta öğrenme güçleşmekte ve öğrenciler bilgileri ezberlemeye çalışmakta ve düşünmekten vazgeçmektedirler, öğrenmenin nasıl meydana geldiği ve bilginin nasıl oluşturulduğunu (biliş üstü öğrenme, biliş üstü bilgi) anlamalarına yardımcı olan Vee diyagramı anlamlı öğrenme için geliştirilmiş metakognitif (biliş üstü) araçlardan biridir. Eğitimde anahtar rolde olan öğretmenlerin anlamlı öğrenmeyi sağlayabilmek için bu araçları etkin bir şekilde kullanabilme konusunda yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, öğretmen adaylarına Vee diyagramı tanıtılarak, uygulamalar yapılmış ve konu ile ilgili veriler derlenmiş ve analiz edilmiştir. Vee diyagramına ilişkin yapılan etkinliklerden sonra Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi (NEF) ve Fen Bilimleri Enstitüsündeki matematik öğretmen adaylarının (Ntopiam =102) matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile bir anket uygulanmıştır. Veriler ilişkisiz ömeklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Anahtar sözcükler: Vee diyagramı/ Matematik eğitimi/ öğretmen eğitimi
dc.description.abstractEducation is teacher-centered in traditional perspective. In this perspective teacher has direct role and student is passive, students have difficult in learning, try to memorizing knowledge, and give up thinking. Vee diagram is a metacognitive tool for meaningful learning which helps students to understand that how learning and knowledge are being (meta-learning, meta-knowledge). Teachers have the key role in education should be well trained in using this metacognitive tools effectively for meaningful learning. In this study prospective teachers were introduced to Vee diagram, doing teaching practises and the data which were collected the treatment were evaluated and discussed. After Vee diagramming activities, for determining the perceptions of prospective mathematics teachers (NSum=102)in Balıkesir University Necatibey Educational Faculty (NEF) and Graduate School of Natural and Applied Sciences, a questionnaire was conducted. Data was analysed using Independent Samples t-test. Key words: Vee diagram/Mathematics education/Teacher trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımı
dc.title.alternativeUsing Vee diagram of prospective mathematics teachers in mathematics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid166518
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid149900
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess