Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Hüseyin
dc.contributor.authorKutlu, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-07T12:34:27Z
dc.date.available2021-05-07T12:34:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621618
dc.description.abstractBilişim sistemleri işletmelerin günümüzün zorlu koşullarında ayaktakalabilmek ve diğer işletmeler ile rekabet edebilmek için yöneticilerin sıklıklabaşvurduğu maliyeti yüksek bir yatırım yöntemidir. Bilişim sistemlerinin varlığıbilişim sistemlerinin başarısının ölçülmesini de gerektirmektedir. Bilişimsistemlerinin başarısı ölçülerek bilişim sistemlerine yapılan yatırımların geri dönüşüdeğerlendirilebilir ve söz konusu bilişim sistemlerinin etkinliği ve faydasısaptanabilir.Bu çalışmada bilişim sistemleri ile ilgili kavramlar detaylı olarak incelenmiş,bilişim sistemleri türleri kategorilendirilmiş, bilişim sistemleri başarısı kavramı elealınmış, bilişim sistemleri başarısının ölçümünde görev alan faktörler ortayakoyulmuş ve DeLone ve McLean (2003)'den yola çıkarak oluşturduğumuz modeltest edilmiştir. Model doğrultusunda Sistem Kalitesi, Bilgi Kalitesi, Hizmet Kalitesifaktörlerinin Kullanıcı Tatmini faktörü üzerindeki etkisi ve Kullanıcı Tatminifaktörünün Net Fayda faktörü üzerindeki etkisi incelenmiştir.Anahtar Kelimler: Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri Başarısı
dc.description.abstractManagers consult information systems alot to make their factory stay strong intough times and to make their factories compete with other factories and we caneasily say; Information Systems are investments that cost too much to factory but iffactories have information system, their success must be measured. By testing andevualating their success, the return of the investments can be examined and by thisway, mentioned information system's effectiveness and benefits can be found.In this research, definitions on information sytems are analyzed andcategorised in detail, the defination of information systems succes is discussed, thefactors that play a role on measuring information systems are displayed and themodel that we create from the article of DeLone and McLean (2003) is tested. İnaccordance with this model, the effects of system quality, information quality andservice quality components on user satisfaction component and user satisfactioncomponent on net benefits component are examined.Keywords: Information Systems, Information System Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilişim sistemleri başarısını etkileyen faktörler: Banka çalışanları üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeFactors affecting information systems success: An application on bank employees.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmInformation systems
dc.subject.ytmBanking sector
dc.identifier.yokid10051113
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid385864
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess