Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Erol
dc.contributor.authorTümer, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-07T12:30:09Z
dc.date.available2021-05-07T12:30:09Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621570
dc.description.abstractÖZET Artan rekabet avantajı ile beraber ürünlerin kalitesi, müşteri ihtiyaçlarına en etkin şekilde cevap verebilecek uygun dağıtım kanallarının oluşturulması, daha hızlı ve tam zamanında yeni ürünleri piyasaya sunmak ve maliyetler üzerinde daha fazla durulması firma başarısında önemli rol oynayan etmenlerdendir. Dağıtım kanallarının ve bunun beraberinde getirdiği müşteri ilişkilerinin firmaya rekabet avantajı sağlayacak şekilde etkin rol oynaması gerekmektedir. Dağıtım kanallarını, ürünün üretici firmadan nihai tüketiciye doğru ulaşımına yardımcı olan bir yol olarak tanımlamamız mümkün olabilir. Bu yapının iyi bir şekilde tasarlanması ve gerekli analizler yapıldıktan sonra ürün özelliklerine göre en uygun şekilde oluşturulması gerekmektedir. Dağıtım kanalları ne kadar etkin ve şirket yapısına uygun olursa, şirketin başarısı da o denli yüksek olacaktır. Sadece bir ürünü üretip onu ortaya çıkartmak değil aynı zamanda o ürünün müşteriye ne şekilde ve hangi yollar kullanılarak ulaştırılacağı konuları da büyük önem arz etmektedir. Ayrıca dağıtım kanalları hızla değişen ortam içerisinde günün koşullarına cevap veremez hale gelebilmektedir. Tüm bu etmenler göz önüne alınarak esnek bir dağıtım kanalı yapısının oluşturulması da büyük yarar vardır. Önümüzdeki 10-20 yıl içerisinde hızla değişen çevresel yapıda en büyük başarıyı elde edecek firmalar en iyi dağıtım sistemine sahip olanlar olacaktır. Bu sebeple de dağıtım kanallarının en etkin şekilde tasarımlanıp. bu yapıya en uygun üyelerinin seçilmesi oldukça önemli bir husus olarak karşımıza çıkıyor. Bu bağlamda, bu tezdeki amaç şirketin en uygun dağıtım kanalı tasarımında ve kanal üyelerinin seçiminde göz önünde bulunduracakları hususların neler olması gerektiğini ortaya koymaktır.
dc.description.abstractSUMMARY Factors behind corporate success is primarily tied to the increase p-- the competitive advantage together with the product quality, the concentration on costs and the establishment of appropriate distribution cnannels that can effectively and rapidly respond to the customer requirements. Distribution channels and customer relations should play an effective role to provide the firm with a competitive advantage. It is possible to define distribution channels as a road that helps the product reach from the producer to the end user. This structure should be designed and established in accordance with the product characteristics after all analyses have been done. The more effective and appropriate the channels the higher success is achieved. Not only the production but also the distribution of the product is very important. Moreover, old distribution channels can get ineffective and unable to respond to the ever changing customer requirements. Thus, concerning all these developments the structure of the channels should be more flexible. The most successful firms in the rapidly changing environment of the future 10 tc 20 years will be the firms that have the best distribution cnannels. Accordingly, effective design and selection of most appropriate members for this structure is vital for the success. I this context, the goal of tnis thesis is to determine the factors that are necessary to the formation of the most appropriate distribution channels andthe selection of most appropriate channels members.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlamada dağıtım kanallarının seşimi ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid77769
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid77769
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess