Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Adnan
dc.contributor.authorKaya, Nihat
dc.date.accessioned2021-05-07T12:30:06Z
dc.date.available2021-05-07T12:30:06Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621557
dc.description.abstractÖZET Çok hızlı gelişen ve değişen iş yaşamında, başarıya ulaşmak için, bir bütün olarak içinde bulunulan durum ve şartların çok iyi değerlendirilip analiz edilmesi gerekmektedir. Çalışma hayatında insanların beklentileri ve tutumlarının iyi bilinmesi başarıya ulaşmada önemli faktörlerdendir. Dinamik bir yaşamda insanların beklenti ve tutumlarıda buna paralel olarak değişkenlik gösterebilmektedir. 2000 'li yılların iş hayatında çalışanların daha profesyonel hale gelmesini sağlama yolunda işletmeler daha aktif olacaklardır. Çalışanlarda da bilgi toplumu olma yolunda oldukça fazla çabalar olacağı bellidir. İşletmelerin gittikçe bir köy halini alan dünyada, ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet gücünü kazanıp, korumasında bütün çalışanlarını motive etmelerinin önemi büyüktür. Toplam Kalitenin işletmelere getirmiş olduğu, problem ortaya çıkmadan önüne geçme felsefesi, çalışanların motivasyonunu sürekli ve yüksek düzeyde tutulması açısından sistemli çalışılmasını gerektirmektedir. Çalışanların talep ve beklentileri ile temas kaçınılmazdır. Bunları görmemezlikten gelmek kaybetme olgusunun ilk belirtileridir. Bu tezde motivasyon teorileri ve davranışçı yaklaşım birinci bölümde açıklanmıştır. İkinci bölümde ödül sistemleri incelenmiştir. Üçüncü bölümde de çalışanların dikkate alıp tercih ettiği ödül alternatifleri bir araştırmayla sunulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY In business life that changes rapidly, a comprehensive analysis and evaluation of the current situation and circumstances are essential for the success. One of the factors of success in the organisations is the complete knowledge of the behaviours of people. In the dynamic structure of human organisation their expectations and behaviours vary accordingly. The labour relations has an active role in the road to form the more professional labour force of the next century. It is also expected that the workers will contribute to the formation of the information society. In our globalizing village, the significance of employee motivation is extremely vital concerning the global competition. The employee satisfaction is one of the fundamental factors that contribute to the implementation of the prevention philosophy of the total quality management. In this concern, the management should meet the demands and expectations of the employees otherwise success can not be attained In this thesis, the motivation theories and approaches are explained in the first section. In the second section, the reward systems are investigated. In the third section a questionnaire research is conducted on the employee preferences concerning the reward alternatives.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleMotivasyon teorilerinde ödüllendirme sistemleri ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRewarding
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid77752
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid77752
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess