Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşbuğ, Ragıp Mustafa
dc.contributor.authorGündoğdu, Önder
dc.date.accessioned2021-05-07T12:30:00Z
dc.date.available2021-05-07T12:30:00Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621531
dc.description.abstractIV I v, ? !*.' A V*`i. f r..t //, *n *-,.£ ozet V;^o^? `'.'.¦. '**'¦. 3;.4 *'V' Günümüzde modern dünyada Asansörlerin rolü giderek artm aktadı r Özellikle nüfusu kalabalık olan ve arazi fiyatlarının yüksekliği nedeniyle çok katlı bina yapımının zorunlu olduğu büyük şehirler için geçer kuraldır. Giderek önem kazanan bu konu tezin konusu olarak saptanmıştır. Asansörler hem kurulma hemde çalışma verimi ile binaya yaptığı etki yüklü bir maliyet ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenlede bir asansör iyi servis vermelidir. Asansörün ve/veya asansör grubunun servisinin iyiliği veya kötülüğü bunları kontrol eden grup kontrol sistemi ile belirlenir. Bu nedenlede sistem üzerinde önceden çok iyi inceleme yapılması gerekir. Fakat bunun pratik olarak gerçeklenmesi hem güç hemde pahalı olması nedeniyle sistem performansı simülasyon ile test edilir. Bu çalışmada önce bir konvansiyonel sistem simülasyon programı, sonrada bulanık mantık ile yapılmış bir program yapılarak simülasyonları gerçekleştirildi. Simülasyon asansör sistemi davranışları hakkında bilgi vermektedir. Yolcu ulaşma zamanı ve asansör sisteminin taşıma kapasitesiyle oranı sistem yüklenmesi olarak önerildi. Ortalama bekleme zamanı, çalışma zamanı grafik ` olarak elde edildi. Bugün grup kontrol sistemleri(kat ve kabin çağrıları ve taşınan yolcu sayısı gibi bilgilere göre asansörleri yönlendirir) Mikrokontrolör temelli yapılmaktadır. Bu düşünceden yola çıkılarak konvansiyonel sistem için pratik bir uygulama tez sonunda gerçeklenmiştir.
dc.description.abstractV f/ SUMMARY :^ ^ / 3.$ «.> The role of a lift system as a means of vertical transportation i become increasingly, espacially true in major cities of the world where high rise buildings are absolutely essantial because of the very high cost of land on which they are situated or built. So I have been decided to make this thesis. Elevators are an important financial and/or operational consideration for a building, and it is generally believed that the eficiency and handling capacity of a lift system heavily relies on its group supervisory control system, so it must be evaluated in life cycle performance terms. Because it is difficult and cost to test that in real life, simulation is made to find performance of group supervisory control system. So at first simulation program has been made for conventional system. Than fuzzy logic was used to develop the performance of conventional system. It is shown how simulation can be used to predict lift system behavior, and a large number of simulation runs carried out and plotted. The ratio between the passenger arrival rate and the handling capacity of the lift system is suggested as a measure of system loading. As a result of average waiting time, round trip time, and interval graphics are obtained by using a simulation program. The possible use of control theory in lift systems is outlined in detail. At present supervisory control system coordinating a group of lift by means of logical rules which have information key input variables, such as landing call, car call registrations and total weight of passengers are based on the microprocessor so a pratical work was made for conventional system in the end of the thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleAsansör kumanda kartı tasarımı ve bulanık mantık tabanlı asansör sistemi ve simülasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmElevator
dc.subject.ytmCommand card
dc.subject.ytmSimulation
dc.identifier.yokid77738
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid77738
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess