Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorKararti, Tuncay
dc.date.accessioned2021-05-07T12:29:54Z
dc.date.available2021-05-07T12:29:54Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621507
dc.description.abstractÖZET `Bir malı veya hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak üzere girişilen çabaları sağlayan kurumlar zinciri` dağıtım kanalı., olarak tanımlanabilir. Üretilen mal tüketicinin istediği yerde ve zamanda ona sunulduğu takdirde üretim bir anlam ifade etmektedir. İşte üretilen malın istenilen yerde ve zamanda tüketiciye sunulmasında dağıtım kanallarının rolü büyüktür. Dağıtım pazarda rekabet etme üstünlüğünü sağlayan bir güçtür ve bu nedenle de gelişmiş batı ekonomilerinde rekabetin işletmeler arasında değil daha çok pazarlama dağıtım kanalları arasında ortaya çıktığı açık bir şekilde görülmektedir. Günümüzde global otomobil endüstrisinde yaşanan hızlı gelişmeler, teknolojik yenilikleri de beraberinde getirmiş ve bunların karşısında rekabet üstünlüğünü koruyabilmek, gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için Türk Otomotiv Sanayii'nde faaliyette bulunan firmalarda pazarlama dağıtım ve satış stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunluluğunu hissetmişlerdir. Bu amaçla dağıtım kanal yapılarına daha fazla önem vererek satış verimliliğini artırmak için etkin bir çalışma içerisine girmişlerdir. Yapılan bu tez çalışmasında kanal seçiminde satış verimliliğinin artırılmasında önemli olan faktörler incelenmiş ve öneriler sunulmuştur. *&
dc.description.abstractÖZET `Bir malı veya hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak üzere girişilen çabaları sağlayan kurumlar zinciri` dağıtım kanalı., olarak tanımlanabilir. Üretilen mal tüketicinin istediği yerde ve zamanda ona sunulduğu takdirde üretim bir anlam ifade etmektedir. İşte üretilen malın istenilen yerde ve zamanda tüketiciye sunulmasında dağıtım kanallarının rolü büyüktür. Dağıtım pazarda rekabet etme üstünlüğünü sağlayan bir güçtür ve bu nedenle de gelişmiş batı ekonomilerinde rekabetin işletmeler arasında değil daha çok pazarlama dağıtım kanalları arasında ortaya çıktığı açık bir şekilde görülmektedir. Günümüzde global otomobil endüstrisinde yaşanan hızlı gelişmeler, teknolojik yenilikleri de beraberinde getirmiş ve bunların karşısında rekabet üstünlüğünü koruyabilmek, gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için Türk Otomotiv Sanayii'nde faaliyette bulunan firmalarda pazarlama dağıtım ve satış stratejilerinde bir takım değişiklikler yapmak zorunluluğunu hissetmişlerdir. Bu amaçla dağıtım kanal yapılarına daha fazla önem vererek satış verimliliğini artırmak için etkin bir çalışma içerisine girmişlerdir. Yapılan bu tez çalışmasında kanal seçiminde satış verimliliğinin artırılmasında önemli olan faktörler incelenmiş ve öneriler sunulmuştur. *&en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomobil firmalarının dağıtım kanalında bayii seçiminde göz önünde bulundurulan faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSeller selection
dc.subject.ytmAutomobile firms
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmAutomobile industry
dc.identifier.yokid84091
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid84091
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess