Show simple item record

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorÖztürk, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-03T17:54:23Z
dc.date.available2020-12-03T17:54:23Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62112
dc.description.abstractÖZET İlköğretim 8. sınıf düzeyinde permütasyon ve olasilik ünitesinin bilgisayar destekli öğretim tasarımı Gülcan ÖZTÜRK Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, OFMA Matematik Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/ Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Ay şen KARAMETE) Balıkesir, 2005 Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf permütasyon ve olasılık ünitesinin bilgisayar destekli öğretim tasarımını yapmaktır. Çalışmada kullanılacak öğretim materyalinin tasarlanması için, mevcut öğretim tasarımı modelleri ve bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirme basamakları incelenmiştir. Sonra, ünitenin bilgisayar destekli öğretim tasarımı; öğretim sistemleri tasarım modellerinin genelde sahip olduğu, analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme basamaklarına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Analiz basamağında, permütasyon ve olasılık konusundaki kavram yanılgıları ve hatalar ile permütasyon ve olasılık öğretimi ile ilgili literatür taraması yapılmış; ilköğretim Matematik Programında yer alan hedef ve davranışlar gözden geçirilerek eksiklikler belirlenmiş ve kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik olarak programa bazı hedef ve davranışların ilave edilmesi önerilmiştir. Ayrıca, M.E.B. tarafından onaylı çeşitli ders kitaplarında ve öğretim yazılımlarında ünitenin işleniş şekli ve liselere giriş sınavlarında konu ile ilgili çıkmış sorular taranmıştır. Tasarım basamağında, konunun etkili bir şekilde işlenmesi için stratejiler belirlenmiş ve akış şemalarının tasarımı yapılmıştır. Geliştirme aşamasında, dersin işlenişi için senaryolar kartlara yazılmış ve yazılım programlanmıştır. Hazırlanan yazılım özel öğretim, alıştırma ve uygulama ile simülasyon özelliklerim taşımaktadır. Uygulama ve değerlendirme aşamasında, yazılımı kullanacak öğretmen ve öğrenciler için destekleme materyallerinin üretimi yapılmış ve programlanması bitirilen yazılım gözden geçirilerek biçimsel ve programlama hataları tespit edilerek düzeltilmiştir. Yazılımın hitap ettiği öğrenci grubunun düzeyinde olup olmadığını tespit etmek amacıyla, yazılım bir grup sekizinci sımf öğrencisinin kullanımına sunulmuş ve öğrenciler yazılımı kullanırken gözlenmiştir. Yapılan gözlemler sonucunda öğrencilerin yaşadığı zorluklar belirlenmiş ve bu zorlukların giderilmesine çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim matematik derslerinde bilgisayar destekli öğretime yer verilmesi ve yapılacak araştırmalarla ilgili önerilerde bulunulmuştur. ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar destekli öğretim, öğretim tasarımı, permütasyon ve olasılık öğretimi ıı
dc.description.abstractABSTRACT A DESING OF COMPUTER ASSISTED INSTRACTION OF THE PERMUTATION AND PROBABILITY UNIT AT 8TH GRADE IN PRIMARY SCHOOL Gülcan ÖZTÜRK Balıkesir University, Institute of Science, Secondary School Science and Mathematics Education Department of Mathematics Education (M. Sc. Thesis/ Supervisor: Asst. Prof. Dr. Ayşen KARAMETE) Balıkesir, 2005 The aim of this study is to design a computer assisted instruction of permutation and probability unit at 8th grade in primary school. In order to design instructional material which would be used in the study, present instructional design models and development stages of computer assisted instructional software have been investigated. Then, the design of computer assisted instruction of the unit has been carried out according to the steps of instructional systems design models: analysis, design, development, implementation, and evaluation. In the analysis step, the literature related to misconceptions and errors in permutation and probability and the teaching of permutation and probability was reviewed; the objects and behaviors in the Primary School Mathematics Curriculum were examined and missing points determined; and to add some objects and behaviors aimed at the elimination of the misconceptions into the curriculum were suggested. In addition, the teaching methods of the unit in the various textbooks approved by the Ministery of Education and in the instructional softwares and the questions asked in the Secondary school entrance exams related to the unit were investigated. In the design step, the strategies were determined and the flowing charts were designed in order to teach the unit effectively. In the development step, to teach the unit the scenarios were written on the cards and the software of the unit was programmed. The software has the properties of tutorial, drill - practice and simulation. In the implementation and evaluation steps, the supporting materials for the teachers and students who would use the sotware were produced. After the software programmed, it was reviewed. Then, formative and programming errors were determined and corrected. To determine whether the software was suitable for eighth grade students, the software was implemented a group of 8th grade students and they were observed during the implementation process. According to the results of observations, difficulties which the students experienced with the software were determined and this difficulties were tried to eliminate. At the end of this study, suggestions related to computer assisted instruction in the primary school mathematics courses and researches being carried out were made. KEY WORDS: Computer assisted instruction, instructional design, teaching of permutation and probability men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf düzeyinde permütasyon ve olasılık ünitesinin bilgisayar destekli tasarımı
dc.title.alternativeA design of computer assisted instraction of the permutation and probability unit at 8th grade in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid191104
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid169042
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess