Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Turgut
dc.contributor.authorTaşçi, Fevzi
dc.date.accessioned2020-12-03T17:54:13Z
dc.date.available2020-12-03T17:54:13Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62104
dc.description.abstractÖZET RAYLI SİSTEM-KARAYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞININ KARŞILAŞTIRILMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (BALIKESİR İL MERKEZİ İLE ÇAĞIŞ KAMPUSU ARASI) Fevzi TAŞÇI Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, inşaat Mühendisliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi / Tez Danışmanı : Prof. Dr. Turgut ÖZDEMİR) Balıkesir, 2005 Bu tez iki ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda toplu taşımaya yönelik karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin kent içindeki yeri ve bu sistemlerin belli periyotlar halinde gelişim sürecine yer verilerek, ülkemizdeki kent içi toplu taşımada karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin gelişimi üzerinde durulmuştur. Ayrıca kentsel dokunun önemli bir parçası olan kent içi karayolu ve raylı taşıma sistemlerinin bazı önemli faktörlere göre karşılaştırılması yapılmıştır. ikinci kısımda ise Balıkesir kent merkezi ile Çağış kampusu arasında raylı sisteme yönelik güzergah analizi yapılmıştır. Bu bağlamda; güzergah ile ilgili; genel durum, ulaştırma alt yapısını taşıyacak zeminin jeolojik yapısı ve mevcut ulaşım türleri araştırılmış, toplu taşımacılıkta raylı sistem geçiş aşamasına esas teşkil eden kentsel nüfus ve kentin gelişim yönleri ile geçkinin bitimindeki kampusun mevcut ve gelecekteki kapasitesi incelenmiştir. Güzergah analizine bağlı olarak kent merkezi ile kampus arasındaki toplu taşımacılığının, kapasite ve yapım maliyetleri bakımından raylı sisteme uygunluğu değerlendirilmiştir. ANAHTAR SÖZCÜKLER : Kentsel ulaşım / Toplu taşıma / Raylı sistem / Karayolu / Balıkesir kent merkezi / Balıkesir Üniversitesi Çağış Kampusu.
dc.description.abstractABSTRACT A RESEARCH ON THE COMPARISON OF THE RAİL SYSTEM AND ROAD MASS TRANSPORTATION (BETWEEN BALIKESİR CITY CENTER AND ÇA?IŞ CAMPUS) Fevzi TAŞÇI Balıkesir University, Institute of Science, Department of Civil Engineering (M.Sc. Thesis / Supervisor : Prof. Dr. Turgut ÖZDEMİR) ( Balikesir-Turkey, 2005 This thesis consists of two main units. First part consists of the development of the urban rail and rood transport reporting the importance of public transportation. The rail transit and road transport systems which are the important parts of urban structure are compared according to some significant criteria. Second part, the route between Balıkesir city center and Çağış campus is analyzed for the rail transit system. In this case, according to the route, the general situation, the geological exploration of the ground which will carry the transportation's substructure, and the existing kinds of transport are searched; the urban population which is essential to state the level to pass the rail system, the growing direction of the city, and the current and future capacity of the university campus at the end of the route are examined. Related to the route analysis, the mass transportation between city center and campus is considered to be suitable to rail transit system from the points of the capacity and the construction cost. KEY WORDS : Urban Transportation / Mass Transportation / Rail Transit / Road / Balıkesir city center / Çağış Campus of Balıkesir University men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleRaylı sistem-karayolu yolcu taşımacılığının karşılaştırılması üzerine bir araştırma (Balıkesir il merkezi ile Çağış Kampüsü arası)
dc.title.alternativeA researc on the comparison of the rail system and road mass transportation (between Balıkesir city center and Çağış Campus)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid190958
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid169027
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess