Show simple item record

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorTuran, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-03T17:53:47Z
dc.date.available2020-12-03T17:53:47Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62083
dc.description.abstractÖZET ORTAÖĞRETİM KİMYA DERSLERİNDE LABORATUAR KULLANIMININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Balıkesir Örneği) Yusuf TURAN Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitü OFMA Kimya Eğitimi Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanı: Yr<L Doç. Dr. Erol ASKER Son yıllarda eğitim üzerine yapılan araştırma sayılarının gittikçe arttığı görülmektedir. Bu sayının artması eğitime verilen önemi göstermektedir. Kimya bilimi, fen bilimleri içinde önemli bir yere sahiptir. Laboratuar yöntemi kimya öğretiminde en önemli yöntemlerden biridir. Derste teorik olarak anlatılan konulan, laboratuarda öğrenciler kendileri uygulayarak ve görerek öğrenmektedirler. Böylece ezber bilgilerden uzaklaşılarak, bilgilerin daha kalıcı ve anlamlı olması sağlanmaktadır. Bu çalışmada Balıkesir ilinde görev yapan öğretmenlerin ve 9., 1 0., ve 1 1. sınıflarda öğrenimini sürdüren ortaöğretim öğrencilerin kimya laboratuarına karşı olan ilgilerini, laboratuar kullanım sıklıklarını, laboratuar donanımının yeterliliği ve deneyler hakkındaki düşüncelerini belirlemek için Kimya Laboratuarı Kullanılma Durumu Değerlendirme Anketi uygulanmıştır. Ayrıca, nicel verileri desteklemek ve araştırma konusunu daha detaylı incelmek için öğretmen ve öğrencilerle ikili görüşmeler yapılmıştır. Bu araştırmada ikili görüşme ile desteklenen betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenler laboratuar uygulamalarının kimya öğretiminde önemli bir yere sahip olduğunu düşünmesine rağmen yeterli sayıda laboratuar uygulamaları yapmadıkları sonucu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca ortaöğretim okul türleri arasında laboratuar uygulamaları açısından farklılıklar olduğu görülmektedir. Anahtar sözcükler: Kimya eğitimi / kimya laboratuarı / ortaöğretim ıı
dc.description.abstractABSTRACT LABORATÜARY USES IN SECAONDARY CHEMISTRY COURSES ACCORDING TO TEACHERS and STUDENTS (Balıkesir Case) Yusuf TURAN Sciences Institute of Balıkesir University Education of OFMA Chemistry Thesis of Bachelor in Science Degree Adviser of Thesis: Assistant Professor Dr. Erol ASKER In recent years the number of studies on education has increased, gradually. This increase indicates the importance given to education. Chemistry takes an important part in science. Laboratory method is one of the most effective methods in teaching chemistry. In laboratory students have opportunities of putting the concepts they learn in the classrooms into practice. This way, the knowledge is supplied more permanently, meaningfully digressing from memorizing. In this study, we applied a Chemistry Laboratory Using and Evaluation Questionnaire to the teachers who are on duty in Balıkesir and 9th, 10th, 11th grade students who are receiving secondary education in Balıkesir, to find out laboratory using frequency, their concerns about chemistry laboratory, and thoughts on laboratory sufficiency and shortages and about experiments. Additionally, some of the students and teachers were interviewed face to face to verify the quantitative data and to have some deeper look at the research subject. In this study we used descriptive shading method supported by interviews. The results suggest that the teachers think laboratory studies have an important place in chemistry teaching, despite the fact that don't practice enough laboratory studies. In addition, there are differences in using laboratory in teaching chemistry among the different types of secondary education schools. Key Words: Chemistry education / chemistry laboratory /secondary education inen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kimya derslerinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenciler açısından değerlendirilmesi (Balıkesir örneği)
dc.title.alternativeLaboratory uses in secondary chemistry courses according to teachers and students (Balıkesir case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid191477
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid169015
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess