Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Asker, Erol | |
dc.contributor.author | Ertem, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:53:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:53:23Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62063 | |
dc.description.abstract | Eğitimde güdülenme kavramı çok önemli bir yere sahiptir. Öğrenme,öğrencilerin öğrenmeye karşı güdülenmeleri ile gerçekleşmektedir. Bu araştırmadaöğrencilerin kimya derslerindeki güdülenme düzeyi ve güdülenme türlerininbelirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Öğrencilerin güdülenmelerini ve güdülenme türlerini belirlemek için Pintrich,Smith, Garcia ve McKeachie'nin (1991) geliştirdikleri ?Motivated Strategies forLearning Questionnaire? (MSLQ) anketinden yaralanılarak geliştirilen güdülenmeanketi kullanılmıştır. Bu anket, Balıkesir il merkezinde bulunan ortaöğretimkurumlarına 2004-2005 öğretim yılı süresince devam eden 718 öğrenciyeuygulanmıştır.Bu çalışma ile öğrencilerin kimya derslerinde sahip oldukları güdülenmedüzeyleri ve güdülenme türleri ?İçsel Güdülenme? ve ?Dışsal Güdülenme? olarakbelirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin güdülenmeleri ve güdülenme türleri ile kimyatutumu ve akademik başarı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Cinsiyetin güdülenmeüzerine etkisi erkek ve kızların güdülenme puanları karşılaştırılarak incelenmiştir.Araştırmadan elde dilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerinkimya derslerindeki güdülenme puanlarının normal dağılım gösterdiği bulunmuştur.Öğrencilerin kimya dersindeki güdülenmeleri ile akademik başarı ve tutum arasındabir ilişki bulunamamıştır. Akademik başarı düzeyi farklı öğrencilerin güdülenmeleriarasında anlamlı bir fark belirlenmiştir. Kız öğrencilerin içsel güdülenmenin erkeköğrencilere göre daha yüksek olduğu, fakat dışsal güdülenmelerinin aynı olduğubulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Güdülenme / İçsel Güdülenme / Dışsal Güdülenme / KimyaEğitimi | |
dc.description.abstract | The concept of motivation has very important purview in education.Learning occurs with students? motivation to learn. This study carried out todetermine the motivation and motivation types of high school chemistry students.The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), which hadbeen developed by Pintrich, Smith, Garcia and McKeachie (1991), was used fordetermination of students? motivation and motivation types. This questionnaire wasapplied to the students (N=718) of high school during 2004-2005 school year inBalıkesir.Students? motivation levels and motivation types (intrinsic and extrinsic) inchemistry lessons were determined with this study. Moreover, the correlationsbetween motivation and motivation types with academic achievement and attitudetoward chemistry were investigated. The effect of gender on motivation wasinvestigated through comparing boys? motivation scores with girls?.Research findings suggest that, students? motivation scores in chemistrylessons showed a normal distribution. There weren?t any correlations found betweenmotivation and motivation types with academic achievement and attitude towardchemistry. There is a meaningful difference between students? motivation levels withdifferent academic achievement levels. Also, girls? intrinsic motivation wasdetermined to be more than that of boys?.Key Words: Motivation / Intrinsic Motivation / Extrinsic Motivation /Chemistry Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of secondary education students' motivation types (intrinsic and extrinsinc) and levels towards chemistry course based on some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kimya Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147660 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 180144 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |