dc.contributor.advisor | Karamete, Ayşen | |
dc.contributor.author | Çatmali, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:53:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:53:16Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62057 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı ve Intel işbirliği ile düzenlenen projetabanlı öğrenmeye dayalı olarak yapılan, öğretmenlerin bilgisayar ve teknolojikullanımına yönelik ?Gelecek çin Eğitim? hizmetiçi eğitim kurslarının etkililiğininbelirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Milli Eğitim BakanlığıHizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen ?Gelecek çin Eğitim?hizmetiçi eğitim kurslarının kurs formatör öğretmenleri ve bu kurslara katılankursiyer öğretmenlerden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise, 2005-2006 EğitimÖğretim yılında Bursa ve Balıkesir illerinde bu kurslara katılan 6 formatör öğretmenve 61 kursiyer öğretmenden oluşmaktadır.Formatör öğretmenlerin kurs hakkındaki genel görüşlerini almak amacıylayarı-yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır ve elde edilen veriler, dokümananalizi ile analiz edilmiştir. Ayrıca kurs formatör öğretmenlerine ve kursiyeröğretmenlere, araştırmacı tarafından geliştirilen iki likert tipi ölçek uygulanmıştır.Formatör öğretmenlere uygulanan ölçekle, kursun amacı, içeriği, süresi, formatöröğretmen seçimi ve eğitimi hakkında bilgiler alınmıştır. Kursiyer öğretmenölçeğiyle, kurs süresi, kurs formatör öğretmeni, araç-gereç ve laboratuar hakkındakigörüş ve öneriler toplanmıştır.Araştırmalardan elde edilen veriler, betimsel ve yordamalı olarak t testi ve tekyönlü varyans analizi (one-way ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Kursiyeröğretmen görüşleri ile cinsiyet, yaş, kıdem, kişisel bilgisayarı olup olmama ve görevyaptığı okulun laboratuar koşulları arasında, α=0,05 düzeyde ilişki bulunmuştur.Ayrıca, formatör öğretmen yeterliliği, öğretim yöntemleri, araç-gereç açısındanolumlu bir kurs olduğu ve kursiyerlerin öğrendiklerini kendi derslerinde deuygulayabilecekleri tespit edilmiştir. Öte yandan, kursla ilgili bazı problemlerdesaptanmıştır. Bunlar, kurslardan önce ihtiyaç analizinin yapılmaması, kursun verilişzamanı, kursiyer öğretmen kitabının üst düzeyde hazırlanmış olmasıdır.Anahtar Kelimeler: Gelecek çin Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Bilgisayar veTeknoloji, Proje Tabanlı Öğrenme, Değerlendirme. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine of the effectiveness of inserviceeducation program ?Teach to the Future? based on project based learning, organizedby a cooperation of Ministry of Education and Intel. This program was aimed to usecomputer and technology for participant teachers. The population of the study wasmaster teachers and participant teachers who participated in the inservice educationprogram ?Teach to the Future? organized by Ministry of Education InservicePresidency Office. The sample of the study was six master teachers and 61participant teachers in these programs in Bursa and Balıkesir in 2005-2006.Semi-structured interview forms have prepeared to get the master teachers?opinion about the program and the data were analyzed by using of the method ofdocument analysis. In addition, two likert scales developed by the researcher haveapplied to master teachers and participant teachers. The first scale was applied to themaster teachers to get information about the purpose, content, and time of theprogram, selection and education of master teachers. The second scale was applied tothe participant teachers to get their opinions and suggestions about the time, themaster teachers, materials, and conditions of laboratuar of the program.The data were analyzed using SPSS by t-test and one-way analysis ofvariance (one-way ANOVA). There was found that there was a significant differenceamong the participant teachers? opinons, sex, age, seniority, computer ownership,and conditions of laboratuar in their schools on level of α=0,05. While the masterteachers were found sufficient, teaching methods and materials were found effectivein the program. Additionally, the participant teachers stated that they could applywhat they have learned in this course to their claseses. However, it was determinedthat they were not carried out requirement analysis for the program, program timewere not suitable, and participant teachers? book was complex.Key Words: Teach to the Future, Inservice Education, Computer and Technology,Project Based Learning, Evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | `Gelecek için eğitim` hizmetiçi eğitim kursunun değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of inservice education program `teach to the future` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147686 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 180150 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |