Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenlier, Fatma Nihal
dc.contributor.authorSalihoğlu, Tayfun
dc.date.accessioned2021-05-07T12:26:18Z
dc.date.available2021-05-07T12:26:18Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/620576
dc.description.abstractSon 30 yılda ortaya çıkan teknolojik gelişmeler, kentlerin ve toplumların yapısında hızlı değişimleri beraberinde getirmiştir. Mekandaki her faaliyet, bu değişim rüzgarından etkilenmiştir. Bu çalışma, otomotiv endüstrisinde meydana gelen teknolojik değişimler sonucu ortaya çıkan yeni endüstriyel yapıyı ve kentsel mekandaki etkilerini incelemektedir. Çalışmayı gerçekleştirebilmek için 5 aşamalı bir süreç izlenmiştir;Giriş bölümünde; çalışmanın amacı ve kapsamı detaylı biçimde aktarılmış, yöntemin aşamaları tanımlanmıştır. Konunun ve yöntemin seçiliş sebepleri sıralanmıştır.İkinci bölümde, konunun literatür temelleri, teknoloji ve teknolojik değişimlerin genel mekansal etkileri özelinde incelenmiştir.Üçüncü bölümde, konunun temel literatürü olan ?endüstriyel faaliyetlerin yer seçimi? kuramı ve tarihsel süreçte bu kuramın gelişimi üzerinde durulmuştur.Dördüncü bölümde ise, otomotiv endüstrinin teknolojiye paralel bir biçimde gelişimi incelenmiş, otomotiv sektöründeki değişimler ile açılan yeni ekonomik dönemler ve bu dönemler yer seçim faktörlerindeki değişimler üzerinde durulmuştur.Beşinci bölümde, teknolojik değişimlerin sonucu otomotiv sanayinin Kocaeli ili'nde mekansal anlamda nasıl bir gelişim gösterdiği irdelenmiştir. Böylece Kocaeli Otomotiv Sanayi coğrafyası; yer seçim, işgücü yapısı, firma ve sermaye yapısı vb. yapısal ve mekansal boyutları ile ele alınmış, teknolojiye koşut tarihsel gelişimi izlenmiş, geleceğe yönelik eğilimleri tespit edilmiş, sonuçlar ortaya konularak değerlendirmeler ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis dissertation aims to research the new industrial framework emerge by the technological evolution and its effects on urban space. The study has 5 following chapters;In the introduction chapter, the aim and the content of the study have been told. Methodological stages have been defined. The reason of choosing this subject has been given.In the second chapter, the literature on technological determinism and its general spatial effects has been given.Third chapter of this study aims to search theoretical aspects of location and its historical development. Evaluations in this section have been started chronologically. However, actual researches on location theory have been group by emphasises, not their date of occurance.In the fourth chapter, the literature on spatial evolution of automotive industry has been examined in technological scopes. Changes of locational dynamics in automotive industry have been researched parallel to new economic periods (fordism, postfordism) defined by technological revolutions.In the last chapter, the question of ?How the spatial dynamics of automotive industry in Kocaeli region have been developed parallel to technological evolutions and other changes in time? has been answered. Automotive geography of Kocaeli metropolitan area have been discussed in sectoral and spatial dimensions(the spatial distribution of automotive firms(assemblers and FTS), the structure of automotive labor, structure of firm and capital etc.) Lastly, results and discussions have been presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleTeknolojik değişime koşut otomotiv endüstrisinin mekansal gelişimi
dc.title.alternativeSpatial development of automotive industry parallel to technological evolution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentŞehir ve Bölge Planlama Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid324700
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid179234
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess