Show simple item record

dc.contributor.advisorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorAkkaya, Mehmet Metin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:53:09Z
dc.date.available2020-12-03T17:53:09Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62051
dc.description.abstractBu çalışmanın amacıortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin?Moment Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi?dir. Bu amaca ulaşmak için çalışmada araştırmacıtarafından birkavramsal anlama testi geliştirilmiştir. Geliştirilen kavramsal anlamatestinin örneklemi 2004 - 2005 eğitim-öğretim yılında Balıkesirmerkezindeki 4 lisede toplam 200 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca testsorularına verilen cevapların daha iyi irdelenmesi ve betimlenmesi için15 öğrenci ile yarıyapılandırılmışgörüşme yapılmıştır.Kavramsal anlama testinin verileri nitel olarak incelenmiştir.Testin analizine ilişkin bağımsız kodlayıcılar arasıgüvenirlik katsayısı0,91 bulunmuştur. Analiz sonuçlarından elde edilen bulgular,örneklemdeki öğrencilerin büyük çoğunluğunun bir cismin dengedekalmasıiçin o cismin yatayda kalmasıgerektiğini düşündüklerinigöstermektedir.Sonuç olarak öğrencilerin moment konusundaki kavramyanılgıları, cismin denge şartının yatayda olmasıbeklentisi, simetriolmayan durumlarda ortaya çıkan zorluklar, kuvvetin uygulamanoktasına bakarak dik uzaklığınısaptama, cisme etki eden kuvvetleringösteriminde yaşanan zorlanmalar olarak özetlenebilir.Çalışmada elde edilen bulgular ışığında konunun daha iyiöğretimi için öğretmenlere, aynıkonuda çalışacaklara kolaylık açısındanaraştırmacılara, alanda daha az öğrenme güçlükleri ile karşılaşılmasıveders kitaplarıiçerik alanlarında fikirlerin daha verimli alınabilmesiaçısından program hazırlayıcılarına ve ders kitabıyazarlarına önerilerdebulunulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Kavram yanılgıları/ Moment / Yarıyapılandırılmışgörüşme / Kavramsal anlama testi / Kavramsal anlamadüzeyleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the conceptualunderstanding level of grade tenth students in the topic of moment. Inorder to achieve this aim, a conceptual understanding test was designedby the researcher. The designed test was administered to 200 studentsfrom 4 secondary schools at the city center of Balıkesir. Furthermore,semi-structured interviews with 15 students were conducted so as tobetter describe and learn the idea beneath the responses given to thequestions in the conceptual understanding test.Qualitative analysis technique was used to interpret data from theconceptual understanding test. The average inter coder reliabilitycoefficient was found to be 0,91. Findings from the analysis resultsindicate that the majority of the students support the idea of keeping onobject in a horizontal position to ensure the state of equilibrium.The results of this study show that students? misconceptions inmoments arise mainly from their expectations of the objects beinghorizontal position due to equilibrium conditions, the difficultiesexperienced in non ? symmetrical situations, the determination of theperpendicular distance considering the application point of the force andfinally the difficulties experienced in showing the forces acting on abody.In the light of the findings obtained from this study, someimplications were drawn firstly to teachers to better teaching of the topic,secondly to researchers to ease of implementing such a study focusingon the conceptual understanding levels of the students on the momentsand finally to curriculum developers and the to textbook writers to beable to encounter whit less learning obstacles in the area and follow upthe ideas more efficiently both from the textbooks and other contentareas.Key Words: Misconceptions, Moment, Semi structuredinterviews, Conceptual understanding test, Conceptual understandinglevel.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin moment konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of grade 10 students' conceptual understanding levels on the topic of moments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid147613
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid180129
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess