Ortaöğretim matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarıa ve kalıcılık düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Uslu, Gülsemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:53:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:53:07Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62050 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma probleme dayalı öğrenmenin matematik dersinde öğrencilerin derseilişkin tutum, akademik başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisini belirlemek amacıylayapılmıştır.Araştırmada, öntest-sontest deney deseni kullanılmıştır. Araştırma 2005-2006 öğretimyılının birinci döneminde öğrenim gören kırk adet onuncu sınıf öğrencisi üzerindeuygulanmıştır.Deney grubuna probleme dayalı öğrenme, kontrol grubuna geleneksel öğrenmeuygulanmıştır. Uygulamadan önce gruplara ön-test olarak tutum ölçeği ve hazırlananbaşarı testi verilmiştir. Uygulama bitiminde gruplara tutum ölçeği ve başarı testi son-testolarak uygulanmıştır. Uygulamadan on beş gün sonra öğrencilerin kalıcılık seviyeleriniölçmek için başarı testi tekrar uygulanmıştır.Son-test puanlarına göre anlamlılık düzeyleri; tutum ölçeğinde 0.01, başarı testinde0.012, kalıcılık testinde ise 0.03 olarak bulunmuştur.Elde edilen bulgular sonucunda matematik öğretiminde probleme dayalı öğrenmeyönteminin öğrencinin tutumunu, başarısını ve kalıcılık düzeyini geleneksel yönteme göreanlamlı derecede olumlu yönde etkilediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to determine the effect of problem based learning toattitudes, success and retention in secondary school mathmetics lesson.The research was designed with pre-test and post-test on the control group. It wascarried out on fourty tenth grade students in the firs term in 2005-2006 academic year.Problem based learning was applied to test group, traditional method was applied tocontrol group. Before the application, the attitude scale and the achievement test wasapplied to the groups as a pre-test. After the application attitude scale and the achievementtest was reapplied in orde to consider retention levels of the students.The significance levels as to post-tests points were considered 0.01 with the attitedescale, 0.012 with the achievement test, 0.03 with the retention test.According to the results received, problem based learning affects student?s attitude,success and the level of retention in a mathematics teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Ortaöğretim matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, akademik başarılarıa ve kalıcılık düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of problem based learning to attitudes, success and level of performance of the students in secondary school mathematics lesons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147614 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 180130 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |