Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Matematik Eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcılık eğitimi hakkındaki görüşleri ve yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Kandemir, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:36Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62026 | |
dc.description.abstract | Öğretmen, öğretimin sorumluluğunu taşıyan bireydir. Eğitim sistemlerinde yapılacak her türlü değişikliğin merkezinde öğretmenler yer almalıdır. Uzun yıllar geleneksel öğretim yöntemleriyle problem çözme öğretimi öğrencilerde işlemsel saplanımlara ve kalıplaşmış düşüncelere neden olmuştur. Sonuçta umulan başarıyı gösteremeyen bireyler yetişmektedir. Eğitim sisteminde yaratıcılık felsefesi göz önüne alınarak yeni düzenlemelerin yapılmasına ihtiyaç vardır. Yapılan düzenlemeleri gerçekleştirmek için yaratıcı matematik programının yanında, öğretmenlerin gerek hizmet - öncesi gerekse de hizmet ? içi eğitim boyunca problem çözmede yaratıcı düşüncenin nasıl geliştirileceği konusunda yetiştirilmeleri gerekmektedir. Tez çalışmasında, öğretmen adaylarıyla beraber problem çözmede yaratıcılığın nasıl geliştirileceğini öğretmeyi hedefleyen yaratıcılık eğitimi programı gerçekleştirilmiştir. Yapılan uygulamalarla konu ile ilgili veriler derlenmiş ve analiz edilmiştir.Çalışma nitel olup, Necatibey Eğitim Fakültesi'nde OFMA Matematik Eğitimi Matematik Öğretmenliği son sınıfta okuyan (N=43) öğretmen adaylarıyla birlikte araştırmacı ve öğretmen adayları tarafından problem çözmede yaratıcılık tekniklerine yer verilerek etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Süreç boyunca katılımcı gözlemler yapılmıştır. Süreç sonunda süreci değerlendirmek ve problem çözmede yaratıcılığı çok yönlü olarak ele almak için öğretmen adaylarıyla bireysel görüşmeler yapılmış, araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen konuyla ilgili anahtar kavramlardan oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular betimsel ve nitel verilerin sayısallaştırılması olarak sunulmuştur.Uygulanan programın öğretmen adaylarının tutumlarına, davranışlarına, çok boyutlu düşünmelerine, performanslarına ve problem çözmelerine etki ettiği sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının problem çözmede yaratıcılığı çok yönlü olarak ele aldıkları görülmüştür. Öğretmen adayları matematik eğitimi programlarında yaratıcılığın yer alması görüşünü savunmuşlardır.Anahtar Sözcükler: Matematik eğitimi, problem çözme, yaratıcılık, öğretmen eğitimi | |
dc.description.abstract | Teacher is the person having the responsibility for teaching. Teachers should be in the centre of all changes that will be made in the education system. Teaching solving problems to students by the help of conventional teaching methods have caused processed obsession and fixed ideas. As a result the individuals never met the expected demands have arisen. New amendments have to be made considering the creativity philosophy in the education system. Teachers ?in-service and pre-service as well, should be educated on the subject of how the creative thinking be developed on problem solving with creative maths programme to fulfil new amendments. In this dissertation, creative education programme aiming at teaching how creativity be developed on problem solving with teacher candidates have been realized. The data related with the applications held have been compiled and analysed.Being a qualitative research, the activities have been fulfilled by giving place to creativity techniques to the researchers and teacher candidates (N=43) being a student at Necatibey Education Faculty at the department of Maths Teaching, OFMA. Participant observations have been made during the process. At the end of the process, individual conversations have been made with the teacher candidates to evaluate the process and to handle creativity on problem solving in a multiple ways. Having been searched and developed by the researcher, a test consisting of key words on the subject has been taken. The data on the research have been presented as the numbered descriptive and qualitative data.It is concluded that the applied programme has affected the candidate teachers? attitude, manner, and their thought of multi dimensionality, performance and problem solving. It is seen that the teacher candidates have handled the creativity on problem solving in a multi dimensional way. Teacher candidates have advocated that creativity be take place at the department of Maths Teaching.Key Words: Mathematics Education, problem solving, creativity, teacher training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Matematik Eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcılık eğitimi hakkındaki görüşleri ve yaratıcı problem çözme becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The teacher candidates of Mathematics Education in Secondary Education of Science and Mathematics on creativity training and analysis of their ability to solve creative problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9000882 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177953 | |
dc.description.pages | 209 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |