Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Bütüner, Suphi Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:35Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62025 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı lkögretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki?Açılar ve Üçgenler? konusunun Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarakögretiminin ögrenci basarısına etkisini arastırmaktır. Çalısmada ön test son testkontrol gruplu desen uygulanmıstır. Çalısma 2005?2006 egitim ögretim yılında kırk7. sınıf ögrencisi arasından ön test ile belirlenen deney ve kontrol grupları üzerindegerçeklestirilmistir. Deney grubunda Açılar ve Üçgenler konusu Vee diyagramlarıve Zihin haritaları kullanılarak, kontrol grubunda ise aynı konu geleneksel yöntem ileislenmistir. Ögretimin sonunda her iki gruba da son test uygulanmıs olup, gruplarınerisi düzeyleri arasındaki iliskiyi tespit edebilmek için deney ve kontrol grubuögrencilerinin son test ile ön testteki dogru sayıları arasındaki fark iliskisiz t testi ilekarsılastırılmıstır. Süreç sonunda deney grubu ögrencilerin Zihin haritalama ve Vdiyagramlama tekniklerine yönelik tutumları ve görüsleri belirlenmeye çalısılmıstır.Verilerin analizinde Bagımsız t testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıstır. Öntest sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına ragmen(p>0.05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı birfarklılıgın oldugunu göstermistir (p<0.05). Bu sonuçlar Zihin haritalama ve Vdiyagramlama tekniklerinin, geleneksel ögretime göre daha etkili oldugunu ortayakoymustur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Zihin Haritası / Vee Diyagramı/ Matematik Egitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of subject of ?Angles andTriangles? which is included in mathematics curriculum of the seventh grade on thestudent success using Mind maps and Vee diyagrams. In this study the pre-test andpost-test on the control group were conducted. The research was done on control andexperiment groups consisting of fourty grade students who were randomly identifiedusing pre-test in the year of 2005?2006. Traditional method was applied to controlgroup while Mind map and Vee diyagrams were applied to the experiment group.Post- test was applied at the end of the teaching and it was tried to be determinedstudent?s attitudes and opinions toward mind mapping and Vee diagrammingtechniques. Data obtained were analyzed using Independent samples t-test, PairedSamples t-test and Mann Whitney U test. Although there is no significant difference(p>0.05) regarding the pre test results, the result of the post-test exhibited that thereis a significant difference among groups, which is favor of the experiment group(p<0.05). These results exposed that these meaningful learning tools are moreeffective than traditional method.KEY WORDS: Mind Mapping / Vee Diagram / Mathematics Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching angles and triangles by using Vee diagrams and mind maps to priimary school 7th class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 9001270 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177958 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |