AISI 1040 ve AISI 304 çeliklerinin sürtünme kaynak yöntemiyle kaynak edilebilirliğinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Çelik, Sare | |
dc.contributor.author | Dinç, Dinçer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62018 | |
dc.description.abstract | Son zamanlarda teknolojinin gelişmesi ve ihtiyaçların artması imalatyöntemlerini etkilemiştir. Kaynak tekniği de bunlardan birisidir. Maliyeti en azaindirilebilmek için farklı malzemelerin kaynağı büyük önem kazanmaktadır. Katı halkaynak yöntemlerinden biri olan sürtünme kaynağı yöntemi ile farklı malzemelerinkaynağı mümkündür.Bu çalışmada, AISI 304 paslanmaz çeliği ve AISI 1040 karbon çeliklerininsürtünme kaynağı ile kaynak edilebilirliği araştırılmıştır. Böylece maliyeti yüksekolan AISI 304 çeliğinin sarfiyatından tasarruf sağlanması amaçlanmıştır. Kaynaksırasında, kızıl ötesi sıcaklık ölçme cihazı ile kaynak yerlerinin sıcaklık değişimleriölçülmüştür. Kaynak sonrası numunelere çekme, sertlik deneyleri uygulanmış,mikro yapı incelemeleriyle birlikte EDS analizleri yapılarak optimum kaynakparametreleri saptanmıştır. Ayrıca numunelere uygun şartlarda ısıl işlemuygulanarak tane yapıları ve mekanik özelliklerdeki değişimler araştırılmıştır.Bu çalışmanın sonucunda, bu iki çeliğin sürtünme kaynağı ilebirleştirilebileceği görülmüştür.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Sürtünme kaynağı / AISI 304 paslanmaz çeliği/ AISI 1040 karbon çeliği / mikro yapı | |
dc.description.abstract | Recently development of technology and increase of necessities have beeneffected manufacturing methods. Welding procedure is one of the methods that hasbeen changed. Welding of different materials becomes very important to reducecost. With friction welding method which is one of the solid state bonding methods,it is possible to weld different materials.In this study, the weldability of AISI 304 stainless steel and AISI 1040 carbonsteel by friction welding were researched. So it was aimed to save consumption ofAISI 304 stainless steel which has high cost. During welding process, temperaturevariations in the welding places were measured with infrared temperaturemeasurement device. After welding, tensile and hardness experiments were done onspecimens, EDS analyses were carried out by examining micro structures todetermine optimum welding parameters. In addition changes at grain structures andmechanical properties were researched by applying heat treatment under suitableconditionsAs a result of this study, it was seen these two steels could be joined byfriction welding.KEY WORDS: Friction welding / AISI 304 stainless steel / AISI 1040carbon steel / micro structure | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | AISI 1040 ve AISI 304 çeliklerinin sürtünme kaynak yöntemiyle kaynak edilebilirliğinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigetion of weldability of AISI 1040 and AISI 304 steels by friction welding | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Microstructure | |
dc.subject.ytm | Friction welding | |
dc.identifier.yokid | 9001510 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 176689 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |