İlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim tasarımı
dc.contributor.advisor | Okçu, Aydın | |
dc.contributor.author | Yünkül, Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62016 | |
dc.description.abstract | OBEB ve OKEK konusu bilindigi üzere ögretmenlerin ögrencilerineögretirken zorlandıgı konular arasındadır. Ögrencilerin de çalısırken kolayanlamadıgı bir gerçektir. Bu durum da ?OBEB ve OKEK konusunun daha iyi nasılögretiriz?? sorusunu dogal olarak karsımıza çıkarmaktadır.Bu çalısmanın amacı ilkögretim 6. Sınıf düzeyindeki OBEB ve OKEKkonusunun ögretim yazılımını hazırlamaktır. Yazılımın hazırlanması sırasında çokluortam (multimedia) yazılım tasarlama ilkeleri ve ögretim yazılımı tasarlamailkelerinden faydalanılarak, hazırlanma, tasarım, gelistirme, degerlendirme anabasamaklarına göre hazırlanmıstır.Hazırlanma basamagında ihtiyaçlar ve hedefler belirlenmistir. Tasarımbasamagında fikirleri elemek, is ve kavram analizi, ön dersin tanımı, degerlendirmekve gözden geçirmek asamaları tanımlanmıstır. Gelistirme basamagında dersin akısseması, storyboard-olay seması, dersi programlamak ve destek materyal üretmekasamalarından sonra degerlendirme basamagı ile yazılım tamamlanmıstır.Arastırma sonucunda hazırlanan ögretim yazılımının söz konusu düzeydekullanılması ve OBEB VE OKEK konusunun ögretimiyle ilgili öneriler sunulmustur.ANAHTAR KELMELER: Ögretim Yazılımı, Bilgisayar Destekli Ögretim, OBEBve OKEK Ögretimi. | |
dc.description.abstract | As known topic of Greatest Common Factor (GCF) and Least CommonMultiply (LCM) is difficult among the topics that teachers instruct students. It is areality that the students don?t understand easily while study this topic. Naturally,this case reveals a question that ?how can we teach GCF and LCM easier??.The aim of this study is to prepare a instructional software of greatestcommon factor and least common multiple unit at 6th grade in primary schoolWhile preparing software we benefit from multimedia software principles andinstructional software designing principles, composed according to preparing,designing, developing and evaluating steps.Necessities and aims was determined in the preparing step, in designing stepEleminate Ideas, Study and Conceptual Analysing, Define Precourse, Evaluate andLook Over was defined. The preparing of the software was completed at thedevelopment step which contains; Scheme of Course Algorithm, Sceme ofStoryboard-Event, Programming Course, Product Supporter Material.Prepared software was suggested that to use at the 6th grade and aboutGreatest Common Factor (GCF) and Least Common Multiple (LCM) instructions atthe end of this study.KEY WORDS: Instructional Software, Computer Aided Education, GCF and LCMTeaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim tasarımı | |
dc.title.alternative | Designing computer aided instructional software about the topic of GCF and LCM of mathemetics course at 6th grade in primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9001465 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 176667 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |