dc.contributor.advisor | Mert Uyangör, Sevinç | |
dc.contributor.author | Dikkartin, Filiz Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:07Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62005 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, ögrenme stillerine dayanan, ögrenme döngüsünümerkeze alan ve ögrenci merkezli bir modeli olan 4MAT ögretim modelinin,ilkögretim 7.sınıf geometri dersi Çember Daire ve Silindir Ünitesinin DaireninÇevresi ve Alanı, Dik Silindirin Özellikleri Alanı ve Hacmi konusuna iliskinögrencilerin matematik erisi düzeylerine ve matematige karsı tutum düzeylerine olanetkisini incelemektir.Arastırma ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen modelindetasarlanmıstır. Arastırma 112 ilkögretim 7.sınıf ögrencisi üzerinde uygulanmıstır. Buögrencilerin 38'i deney, 37'si kontrol grubu, 37'si ise pilot çalısma grubunuolusturmaktadır. Deney ve kontrol grubunu olusturan 75 ögrenciye 4 hafta (16 derssaati) boyunca Dairenin Çevresi ve Alanı, Dik Silindirin Özellikleri, Alanı ve Hacmikonusu, 4MAT ögretim modeline göre hazırlanan planlara dayalı olarak ögretilmistir.Ögrencilere uygulama öncesi ve sonrası, Dairenin Çevresi, Alanı DikSilindirin Özellikleri, Alanı ve Hacmi Konusu ile ilgili basarı testi ön-son test olarakuygulanmıstır. Ayrıca ögrencilerin ögrenme stillerini belirlemek için Kolb'unÖgrenme Stili Envanteri ile ögrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarınıbelirlemek için Matematik Dersi Tutum Ölçegi de uygulanmıstır. Verilerinanalizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Çift yönlü varyans analizikullanılmıstır.Yapılan deneysel çalısmada, 4MAT ögretim modelinin uygulandıgı deneygrubu ile geleneksel ögretimin uygulandıgı kontrol grubu ögrencilerinin 7.sınıfmatematik dersinin Çember Daire ve Silindir Ünitesinin Dairenin Çevresi ve Alanı,Dik Silindirin Özellikleri Alanı ve Hacmi konusundaki ön-son test basarı puanlarınınve matematik dersine yönelik ön-son tutum puanlarının farklılasıp farklılasmadıgıincelenmistir. Sonuç olarak kontrol grubu ögrencilerinin erisi ve tutum düzeyleri iledeney grubu ögrencilerinin erisi ve tutum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılıkoldugu sonucuna ulasılmıstır.Ayrıca iki ayrı ögretim modelinin uygulandıgı deney ve kontrol grubuögrencilerinin, Çember Daire ve Silindir ünitesinin Dairenin Çevresi ve Alanı, DikSilindirin Özellikleri, Alanı ve Hacmi konusuna ait basarı puanlarının ve matematikdersine yönelik tutum düzeylerinin deney öncesinden sonrasına anlamlı farklılıkgösterdigi, yani farklı islem gruplarında (deney/kontrol) olmak ile farklızamanlardaki ölçümü (ön-test ve son-test) gösteren faktörlerin, ögrencilerin basarıdüzeyleri üzerindeki ortak etkisinin anlamlı oldugu bulunmustur.Sonuç olarak 4MAT ögretim modelinin ilkögretim 7.sınıf geometri dersiÇember Daire ve Silindir ünitesinin Dairenin Çevresi ve Alanı, Dik SilindirinÖzellikleri, Alanı ve Hacmi konusunun ögretiminde büyük katkıları oldugusonucuna ulasılmıstır. Ayrıca ögrencilerin en büyük sorunlarından biri olan soyutmatematiksel ifadeleri anlamlandırma, 4MAT ögrenme döngüsü sayesindeögrenciye kazandırılabilmistir. Bunun yanında ögrenme döngüsü içindegerçeklesen süreçler; matematik ve geometrik kavramların kullanımı ve gerçekhayatta uygulamaları konusunda ögrencilere yol göstermistir.Anahtar Sözcükler: Geometri Ögretimi, 4MAT Ögretim Modeli,Ögrenme Stilleri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is checking of the effects of 4MAT teaching model ,which is based on students, learning forms and particularly includes the learningvicious circle, on the mathematics range and attitude level of students about circle,cylinder, circumference and sphere of circle, the properties , sphere and volume ofstraight cylinder at the 7. class geometry lesson.The study is planned as with pro-test, last-test control group experimentallydesign model. The study is 'applied to 112 students (primary school, 7. class). The 38students of them are experiment group, the 37 student of them are control group, the37 students of them are pilot group. Circumference and sphere of circle , theproperties , sphere and volume of straight cylinder subjects are taught to experimentand control groups (75 students) for 4 week (16 teaching hours) according to theplans which are prepared by 4MAT teaching model.The mathematics lesson attitude measure, the success test concernedcircumference and sphere of circle , the properties , sphere and volume of straightcylinder has been applied to students before and after application. Furthermore, themathematics attitude measure has been prepared to check the learning styles ofstudents and the attitudes of students about mathematics lesson by Kolb's learningstyle inventory. The t-test, the single-dided variance analysis (ANOVA) and the twosidedvariance analysis has been applied to analysis the data.In the study, the state between the last-test success points and the attitudepoints for mathematics lesson has been checked for the experiment group which isapplied 4MAT teaching model and The control group which is applied the traditionaleducation method about circumference and sphere of circle , the properties , sphereand volume of straight cylinder subject (The circle, circumference and cylinder unit,7. class mathematics lesson).Furthermore, the success points and the attitude levels of students who areapplied two different education models changed significantly before and after theexperiment about The circle, circumference and cylinder unit, circumference andsphere of circle , the properties , sphere and volume of straight cylinder. Namely,understood that the common effects of the factors about being in the different groups(experiment/control) and the different measures (pro-test/last-test) are expressive onthe success levels of the students.Finally, the 4MAT teaching model contributed to education of the circle,circumference and cylinder unit, circumference and sphere of circle , the properties ,sphere and volume of straight cylinder subject (The primary education, 7. class, thegeometry lesson). Furthermore, the explaining of the abstract mathematicalexpressions, which one of the students important problems, has been given tostudents by 4MAT learning circle. However, this model guides to students about theusing of mathematics and geometry concepts and applying of them to real life.Key words: Geometry Teaching, 4MAT Teaching Model, Learning Style | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of the 4MAT education model on the student success and attitude at the geometry education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geometry teaching | |
dc.identifier.yokid | 9013747 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177944 | |
dc.description.pages | 268 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı | |