6. sınıf fen bilgisi dersinde oluşturmacı öğrenme kuramına dayalı geliştirilen öğretimin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Osman | |
dc.contributor.author | Gültepe, Mehmet Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:52:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:52:03Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62002 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada, Olusturmacı uygulamanın, ?Solunum Sistemi? ünitesiögretiminde kullanılmasının, ögrenci basarısına etkisi incelenmistir.Çalısmada bir basarı testi gelistirilmistir. Gelistirilen test, örnekleme, öntest vesontest olarak uygulanmıstır. Örneklem verileri, 2004-2005 egitim-ögretim yılındaBalıkesir Hatice Fahriye Eginlioglu lkögretim Okulundan elde edilmistir. ki sınıftan64 ögrenci çalısmaya dahil edilmistir. Sınıflardan birine kontrol digerine deney grubuadı verilmistir.Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra, tasarlanan ögretim modeliuygulanmıs, kontrol grubunun ögretim seklinde ise bir degisiklik yapılmamıstır.Tasarlanan ögretim modeli, konu anlatım metni, çalısma yaprakları, solunum sistemimodeli ve bulmacalardan olusmaktadır. Tasarlanan ögretim, deney grubuna 120 dakika(üç ders saati) uygulanmıstır. Konu bitiminde, öntest, ögretim modelinin sonuçlarınıgörmek için, sontest olarak yeniden uygulanmıstır.Veriler, ANOVA ve t-testi ile analiz edilmistir. Analiz sonuçları, deneygrubundaki basarının, kontrol grubundakinden daha fazla oldugunu göstermistir.Uygulama sonucunda, olusturmacı yaklasımla tasarlanan ögretimin ögrencilerinbasarılarını ve solunum sistemi konusunu anlama düzeylerini pozitif etkiledigigörülmektedir.Anahtar Sözcükler: Olusturmacı Ögrenme , Solunum Sistemi, ÇalısmaYapragı, Ögretim Modeli | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of using the constructivist approach in teaching.?Respiratory System? unit on students? achievement was examined.In thıs study a success test was developed. The test was applied as sampling,pretest and posttest. The sampling data were collected from the Hatice FahriyeEginlioglu Primary Education in Balikesir during 2004-2005 academic year. 64students from two classes were included in this study. One class was called controlgroup and the other was called experimental group.After the pretest, the instruction model was applied to the experimental groupbut no change was made to the teaching style for the control group. The instructionmodel consist of concept teaching text, worksheets, respiratory system model andcrossword. The instruction model was applied to the experimental group in a laboratoryfor 120 minutes. The pretest was given as a posttest to see the results of the instructionmodel.Data were analyzed by t- test and ANOVA. The results showed that the successof the experimental group was beter than the control group.In conclusion, contructivist view model effects the students? accomplishmentand understanding levels of ?Respiratory System? subject.Key Words: Contructivist Learning, Respiratory System, Worksheets, InstructionModel | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf fen bilgisi dersinde oluşturmacı öğrenme kuramına dayalı geliştirilen öğretimin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching, developed based on constructivist learning, for 6.th grade science course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9014876 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177959 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |