Show simple item record

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorŞerefhanoğlu, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:20Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:20Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61968
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çoklu zeka alanları ilebilgisayara yönelik tutumları arasında bir iliskinin olup olmadığının belirlenmesidir. Buamaçla 2006-2007 öğretim yılında Balıkesir ilindeki 2 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8.sınıflarında öğrenim görmekte olan 109 kız ve 78 erkek olmak üzere toplam 187 öğrenci ileçalısılmıstır.Öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemeye yönelik olarak, Özden (2003)tarafından geçerlilik ve güvenilirliği hesaplanarak Türkçe'ye çevrilmis olan ?Çoklu ZekaÖlçeği? kullanılmıstır. Öğrencilerin bilgisayara karsı tutumları ise Loyd ve Gressard (1985)tarafından gelistirilmis olan Bilgisayar Tutum Ölçeği ile belirlenmistir.Çalısmanın sonuçlarına bakıldığında, yapılan Mann-Whitney U ve Kruskal Wallistestleri sonucunda cinsiyet ve okul türü ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı biriliskinin olmadığı, ancak sınıf düzeyi ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı farkınolduğu görülmüstür. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarıarasındaki iliskiyi belirlemek için Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısınabakılmıstır. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile mantıksal- matematiksel, görseluzaysal,müziksel- ritmik ve sosyal zeka alanları arasında anlamlı iliskiler bulunmustur.Anahtar Sözcükler: Bilgisayara yönelik tutum, çoklu zeka kuramı, ilköğretim ikincikademe öğrencileri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between secondary schoolstudents? attitudes toward computers and their multiple intelligence domains. The samplegroup of the study included 187 randomly selected 6th, 7th and 8th class students from twoelementary schools in 2006- 2007 academic year in Balıkesir.The Multiple Intelligence Scale, translated and validated by Özden (2003), wasadministered to determine their multiple intelligence domains, and a Computer Attitude Scale,developed by Loyd and Gressard (1985), was administered to determine their attitudes towardcomputers.According to the results of Mann ? Whitney U test and Kruskal Wallis test, there is nosignificant difference between the variables of the students? gender and school type in theircomputer attitudes. On the other hand, it was found that there is a significant differenceamong the variable of students? class in students? computer attitudes. In order to find out thecorrelation between their attitudes and multiple intelligence domains, Pearson CorrelationCoefficient was computed. As a result, it was seen that there is a significant correlationbetween students? attitudes towards computer and several multiple intelligence domains.Keywords: Attitude towards computers, multiple intelligence, elementary schoolstudents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing elementary school students' attitudes towards computers and their multiple intelligence domains
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid9008446
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177887
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess