İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Şerefhanoğlu, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:51:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:51:20Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61968 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çoklu zeka alanları ilebilgisayara yönelik tutumları arasında bir iliskinin olup olmadığının belirlenmesidir. Buamaçla 2006-2007 öğretim yılında Balıkesir ilindeki 2 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8.sınıflarında öğrenim görmekte olan 109 kız ve 78 erkek olmak üzere toplam 187 öğrenci ileçalısılmıstır.Öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemeye yönelik olarak, Özden (2003)tarafından geçerlilik ve güvenilirliği hesaplanarak Türkçe'ye çevrilmis olan ?Çoklu ZekaÖlçeği? kullanılmıstır. Öğrencilerin bilgisayara karsı tutumları ise Loyd ve Gressard (1985)tarafından gelistirilmis olan Bilgisayar Tutum Ölçeği ile belirlenmistir.Çalısmanın sonuçlarına bakıldığında, yapılan Mann-Whitney U ve Kruskal Wallistestleri sonucunda cinsiyet ve okul türü ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı biriliskinin olmadığı, ancak sınıf düzeyi ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı farkınolduğu görülmüstür. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarıarasındaki iliskiyi belirlemek için Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısınabakılmıstır. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile mantıksal- matematiksel, görseluzaysal,müziksel- ritmik ve sosyal zeka alanları arasında anlamlı iliskiler bulunmustur.Anahtar Sözcükler: Bilgisayara yönelik tutum, çoklu zeka kuramı, ilköğretim ikincikademe öğrencileri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the relationship between secondary schoolstudents? attitudes toward computers and their multiple intelligence domains. The samplegroup of the study included 187 randomly selected 6th, 7th and 8th class students from twoelementary schools in 2006- 2007 academic year in Balıkesir.The Multiple Intelligence Scale, translated and validated by Özden (2003), wasadministered to determine their multiple intelligence domains, and a Computer Attitude Scale,developed by Loyd and Gressard (1985), was administered to determine their attitudes towardcomputers.According to the results of Mann ? Whitney U test and Kruskal Wallis test, there is nosignificant difference between the variables of the students? gender and school type in theircomputer attitudes. On the other hand, it was found that there is a significant differenceamong the variable of students? class in students? computer attitudes. In order to find out thecorrelation between their attitudes and multiple intelligence domains, Pearson CorrelationCoefficient was computed. As a result, it was seen that there is a significant correlationbetween students? attitudes towards computer and several multiple intelligence domains.Keywords: Attitude towards computers, multiple intelligence, elementary schoolstudents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparing elementary school students' attitudes towards computers and their multiple intelligence domains | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 9008446 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177887 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |