Müzik eğitimi alan öğrencilerde videolarin gostroboskopik bulguların karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Aladağ, İbrahim | |
dc.contributor.author | Bayram, Kader | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:16:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:16:09Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619675 | |
dc.description.abstract | ÖZETGiriş-Amaç: Bu çalışmada müzik eğitimi almakta olan lise öğrencileri ile konservatuar öğrencilerinin videolaringostroboskopik muayene bulgularının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Konservatuar öğrencilerinde eğitim süresi güzel sanatlar lisesinin müzik bölümünde eğitim gören öğrencilere göre daha uzundur. Konservatuar öğrencilerinde sesin daha uzun süre ve daha yoğun bir şekilde kullanılması, lise öğrencilerine göre daha sık benign vokal kord patolojileri gelişimine sebep olabilir. Yapmış olduğumuz çalışmada müzik eğitimi almakta olan lise öğrencileri ve konservatuar öğrencilerinin videolaringostroboskopik bulguları karşılaştırıldı.Yöntem: Bu çalışmada müzik eğitimi alan 30 lise öğrencisi ve 24 konservatuar öğrencisine videolaringostroboskopik inceleme yapıldı. Her öğrenciye XION Medika Endostrob-DX Endoskop (Almanya) ile videolaringostroboskopik inceleme yapıldı. Video görüntüleri Divas V2.4 (XION Medikal, Almanya) programı ile kayıt altına alındı.Sonuç: Konservatuar öğrencilerinde nodül, polip gibi benign vokal kord hastalıklarının lise öğrencilerine oranla daha fazla olduğu görüldü. Laringofaringeal reflü hem lise öğrencilerinde hem de konservatuar öğrencilerinde en sık rastlanan bulgu olarak saptandı. Sonuçlarımız göstermektedir ki ses kullanımı ile ilişkili benign vokal kord patolojileri eğitim süreleri daha kısa olan lise öğrencilerinde, konservatuar öğrencilerine göre daha az görülmektedir. Uzun süreli ses kullanımı benign vokal kord kitlelerinin oluşumunda önemli bir rol oynamaktadır ve bu patolojilerin önlenmesinde özellikle profesyonel eğitim alan öğrenciler için uygun ses eğitim tekniğinin kullanılması, önem arz etmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIntroduction- Objective: In this study it is purposed to compare videolaringo stroboscopic examination findings of the high school students and conservatory students studying music. Studying period of the conservatory students is longer than students who are studying in fine arts high school?s music department. In conservatory students; using the sound for longer and more intensive may lead the development of more often benign vocal cord pathology when compared to high school students. In the study we have done; videolaringo stroboscopic examination findings of the high school students and conservatory students studying music were compared.Method: In this study; videolaringo stroboscopic examination was performed on 30 high school students and 24 conservatory students studying music. For each student videolaringo stroboscopic examination was performed with XION Medika Endostrob-DX Endoscope (Germany).The video images were recorded with Divas V2.4 (XION Medical, Germany) program.Conclusion: In conservatory students; benign vocal cord diseases such as nodules, polyp were found to be much more than high school students. Laryngopharyngeal reflux was found to be the most common finding in high school students as well as the conservatory students. Our results show that; benign vocal cord pathologies associated with the use of sound; are seen less in high school students whose study period is shorter when compared to conservatory students.. Use of long-term sound plays an important role in the formation of benign vocal cord masses and in the prevention of these pathologies ; using the suitable voice training techniques for especially the students taking professional training; is important. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kulak Burun ve Boğaz | tr_TR |
dc.subject | Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.title | Müzik eğitimi alan öğrencilerde videolarin gostroboskopik bulguların karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of findings videolaringostroboskopik of the students who studied music | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kulak Burun Boğaz ve Baş-Boyun Cerrahisi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Laryngoscopy | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Laryngeal diseases | |
dc.subject.ytm | Larynx | |
dc.identifier.yokid | 450695 | |
dc.publisher.institute | Tıp Fakültesi | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 376966 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |