Graf teorisinin ilköğretim 8.sınıf olasılık konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Mert Uyangör, Sevinç | |
dc.contributor.author | Sümersan Seyhanli, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:51:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:51:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61962 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf matematik dersi kapsamındaki ?Olasılık''konusunun graf teorisinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktadır.Çalışmada ön ? son test, ön ? son tutum kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışma2006 ? 2007 yılında 62 sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerindegerçekleştirilmiştir.Deney grubuna graf teori destekli matematik öğretimi kullanılarak, kontrol grubuna isegeleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda her iki gruba da son test ? tutumuygulanmıştır.Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t ? testi ve ilişkili örneklem t ? testi kullanılarakanaliz edilmiştir.Çalışma sonucunda, graf teori destekli matematik öğretiminin, geleneksel yöntemleyapılan öğretimden daha etkili olduğu ve öğrenci tutumlarını olumlu yönde geliştirdiğisonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Graf Teori, Olasılık, Öğrenci Başarısı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to research the effect of the unit of ?Probability? which is includedin mathematics curriculum of the 8th grade on the student success using graph theory.In this study, the pre?past test, pre-past attitude with control group design were performed.The research was done on control and experiment groups consisting of 62 eightth gradestudents in the year of 2006 ? 2007.Traditional method was applied to control group while Graph Theory supportedmathematics education was applied to the experiment group. Post test ? attitude was appliedthe both groups at the and of teaching.Data optained were analyzed using independent samples t ? test and paired samples t ? test.At the and of the study, the data put forward that teaching through Graph Theory supportededucation is more effective than traditional method and also it improves the students attitudespositively.Key Words: Mathematics Education, Graph Theory, Probability, Student Success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Graf teorisinin ilköğretim 8.sınıf olasılık konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect on the student achievement of graph theory in teaching of the unit of probability of primary school 8th class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 9009675 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177892 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |