Show simple item record

dc.contributor.advisorMert Uyangör, Sevinç
dc.contributor.authorSümersan Seyhanli, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:13Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61962
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf matematik dersi kapsamındaki ?Olasılık''konusunun graf teorisinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktadır.Çalışmada ön ? son test, ön ? son tutum kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışma2006 ? 2007 yılında 62 sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerindegerçekleştirilmiştir.Deney grubuna graf teori destekli matematik öğretimi kullanılarak, kontrol grubuna isegeleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda her iki gruba da son test ? tutumuygulanmıştır.Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t ? testi ve ilişkili örneklem t ? testi kullanılarakanaliz edilmiştir.Çalışma sonucunda, graf teori destekli matematik öğretiminin, geleneksel yöntemleyapılan öğretimden daha etkili olduğu ve öğrenci tutumlarını olumlu yönde geliştirdiğisonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Graf Teori, Olasılık, Öğrenci Başarısı
dc.description.abstractThe aim of this study is to research the effect of the unit of ?Probability? which is includedin mathematics curriculum of the 8th grade on the student success using graph theory.In this study, the pre?past test, pre-past attitude with control group design were performed.The research was done on control and experiment groups consisting of 62 eightth gradestudents in the year of 2006 ? 2007.Traditional method was applied to control group while Graph Theory supportedmathematics education was applied to the experiment group. Post test ? attitude was appliedthe both groups at the and of teaching.Data optained were analyzed using independent samples t ? test and paired samples t ? test.At the and of the study, the data put forward that teaching through Graph Theory supportededucation is more effective than traditional method and also it improves the students attitudespositively.Key Words: Mathematics Education, Graph Theory, Probability, Student Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleGraf teorisinin ilköğretim 8.sınıf olasılık konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect on the student achievement of graph theory in teaching of the unit of probability of primary school 8th class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid9009675
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177892
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess