Fen bilgisi deneylerinde V-diyagramları ve çalışma yaprakları kullanımının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Demirci, Neşet | |
dc.contributor.author | Çinki, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:51:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:51:02Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61952 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi dersine ait deneylerde V-diyagramları veçalışma yapraklarının kullanılmasının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin başarılarıüzerine etkilerini inceleyip, geleneksel laboratuvar yöntemi ile karşılaştırmaktır. Buçalışma, Manisa merkez ve Kırkağaç ilçesinden toplam 6 okuldan 393 ilköğretim6.sınıf öğrencisiyle 2005?2006 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Ayrıcaöğrencilerin ve 30 Fen Bilgisi öğretmeninin deneylerde V-diyagramları ve çalışmayapraklarının kullanımına ilişkin tutumları da belirlenmiştir. Araştırmada ön test-sontest yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır.Testlerden elde edilen veriler ANOVA ve t-testi kullanılarak analiz edilipdeğerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim altıncı sınıfdeneylerinde okullar genelinde V-diyagramlarının öğrenci başarısını artırdığıbelirlenmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerin fen bilgisi deneylerinde genel olarak, Vdiyagramlarıve çalışma yapraklarının kullanılmasına olumlu baktıkları tespitedilmiştir. Bunlara ek olarak, her uygulama okulu için öğrenci başarıları arasındakifarklılıklar incelenmiş ve bunlarla ilgili yorumlar yapılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Fen Bilgisi Eğitimi, V-Diyagramları, ÇalışmaYaprakları, altıncı sınıf ilköğretim öğrencileri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the effect of Vee-Diagrams andWork Sheets on sixth grade primary school students? achievement in science courseexperiments, and to compare these results with traditional experimental teachingmethod. This study was conducted in six different primary schools with 393 sixthgrade primary school students from the city of Manisa and district of Kırkağaç in theeducational years of 2005-2006. Also, in Manisa along with these students, a total of30 teachers? attitudes toward using Vee-diagrams and work-sheets were investigated.Pre-test and pos-test control group quasi-experimental design groups was used.The data obtained in this study were analyzed and evaluated using byanalyses of variance (ANOVA) and t-test methods. According to analyzed results, itis concluded that using vee-diagrams in science experiments was more effective thantraditional methods on sixth grade students? achievements. In general, students andteachers? opinion about using vee-diagrams and works sheets in science experimentswere positive. In addition, differences in students? achievements scores with respectto schools were investigated and necessary implications were drawn.KEY WORDS: Science Education, Vee-Diagrams, Worksheets, sixth grade primarystudents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi deneylerinde V-diyagramları ve çalışma yaprakları kullanımının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Vee-diagrams and worksheets on sixth grade primary school students' achievements in science experiments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9012443 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 177970 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |