Show simple item record

dc.contributor.advisorArdıç, Kadir
dc.contributor.authorSilahtaroğlu, Feyza
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:46Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619526
dc.description.abstractKüreselleşen ve rekabetin arttığı dünyada akademisyenlerin her konuda kaynakları kullanırken özen göstermesi gerekir. Bu kaynaklardan en önemlisi zamandır. Zaman herkesin eşit olarak sahip olduğu kıt bir kaynaktır. Fakat bu kaynak karşılığında maddi yönden bir şey ödenmediği için müsrifçe harcanır. Her gün, güne başlandığında, sahip olunan saat aynıdır. Bu bilinmesine rağmen insanlar işleri yetiştirememekten şikayet ederler. Bunun nedeni ise zamanı kişinin yönetmesi gerekirken, zamanın kişiyi yönetmesidir. İnsanlar kendilerini zamana göre yönelmeyi bilmemektedir. Başarılı bir zaman yönetiminin, çok çalışmakla değil; etkili, amaçlara yönelik verimli bir çalışmayla sağlanacağı bir gerçektir. İnsanlar bazı alışkanlıklarından dolayı zamanı etkin kullanamazlar. Etkili zaman yönetimi bazı alışkanlıklardan vazgeçme ve yeni alışkanlıklar kazanılmasını gerektirir. Çalışma hayatında kişinin zamanını etkin kullanmasını engelleyen en büyük faktör zaman hırsızlarıdır. Zaman hırsızlan, kişinin kendisinden ya da çevresinden kaynaklanmaktadır. Zaman yönetimi insanları zaman içinde kendilerini yönetmeyi ve etkinliklerini artırmayı amaçlayan bir yönetim tekniğidir. Yöneticilerin zamana ihtiyaç duyması gibi akademik personelin de zamana ihtiyacı vardır. Akademik personelin üzerindeki sorumluluk büyüktür. Gelecek nesillerin yetişmesinde ve bilimsel araştırmaların yapılmasındaki rolleri düşünülürse, akademisyenlerin zamanı iyi kullanarak en iyi şekilde eğitim vermeleri; yapacakları bilimsel araştırmalarla gerek toplumun gerekse ülkenin kalkınmasına yön vermeleri gerekmektedir. Bu nedenlerle akademisyenler amaçlarım, önceliklerini belirlemeli planlarını yazılı olarak yaptıktan sonra uygulamaya vakit kaybetmeden geçmelidirler. Günün sonunda planlanan işler incelendiğinde, ertesi güne ne kadar iş kaldığından ziyade gün içinde planlanan işlerin ne ölçüde yapıldığı incelenmelidir.' Bu çalışmada Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Akademik personelin zamanı ne derece etkin kullandığı ölçülmek istenmiştir/ Elde edilen bulgular çerçevesinde akademisyenlerin zamanını engelleyen;' telefon görüşmeleri, ziyaretçiler, disiplinsiz çalışma, hedeflerin ve amaçların belirsizliği, erteleme gibi faktörler incelenmiş ve zamanı etkin kullanabilmeleri için öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: zaman, zaman yönetimi, zamanın etkin kullanımı, akademisyenlerde zaman yönetimi
dc.description.abstractIn a global world that competition increases, effective time management has been gaining importance day by day. One of the most considerable source is the time. Time is a scarce source which one and all equally has. That kind of source is extravagantly spent and its importance is ignored. The time people have while starting a new day is the same. Although it is known, man complains about not doing the work on time. The reason is that time manages people while people are to manage time. Human beings don't know how to manage themselves according to time. It is true that successful management of time is maintained not by working a lot but by working effectively and productively for the sake of aim. People can not use time actively because of some routines. Effective time management requires abandoning some routines and obtaining new ones. The factors hindering effective time management is time killers. Time killers are derived from either the person or his/her environment. Time management is a technique aiming people to manage themselves and making their activities increase in time. The academic staff needs time as the managers do. The responsibility over the staff is huge. Taking the development of the next generation and the staffs role in making scientific researches into consideration, the academic s taff are s upposed t o g ive t he b est e ducation b y u sing t ime e ffectively and they ought to form the progress of the society and country, by the help of the scientific researches. Because of these reasons, the staff should write their plans; identify the aim and start practising. When a planned activity is controlled at the end of the day, it should be checked if the activity aimed is finished within the day, not how much work is left for the next day. In the research, it is aimed to determine how effectively the academic staff in Gaziosmanpaşa University manage the time. By the help of the evidences, the factors such as phone calls, visitors, undisciplined study, uncertainty of the aims and purposes and delay that hinder the staffs time have been examined and some suggestions have been presented for them to manage time effectively.Key words: time, time management, effective time management, time management of academic staffen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkademisyenlerde zaman yönetimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid161711
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146296
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess