Show simple item record

dc.contributor.advisorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorDönmez, Füsun
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:57Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61948
dc.description.abstractBu çalısmada meslek liselerinde ögrenim gören lise 1. sınıf ögrencilerininbilimsel süreç beceri düzeylerini belirleyerek, bilimsel süreç beceri düzeylerininokul türü, yas, cinsiyet ve tutum gibi degiskenlerle iliskisi incelenmistir.Ögrencilerin bilimsel süreç beceri düzeylerini belirlemek için 29 sorudanolusan bir test kullanılmıstır. Testte yer alan maddelerin 10 tanesi temel beceridüzeyini, 10 tanesi nedensel beceri düzeylerini ve dokuz tanesi deneysel beceridüzeylerini ölçmektedir.Ögrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarını belirlemek için 22 maddedenolusan besli likert tipi kimya tutum ölçegi kullanılmıstır.Arastırma 2006?2007 egitim-ögretim yılında Balıkesir iline baglı altı ilçedeegitim veren bes tür meslek lisesinde kimya egitimi gören 970 lise 1. sınıfögrencisine uygulanmıstır.Arastırmada elde edilen verilerin degerlendirilmesi sonucunda, meslekliselerinde okuyan ögrencilerin bilimsel süreç beceri düzeyleri karsılastırılmıs,bilimsel süreç becerilerinin kimyaya yönelik tutum, egitim gördükleri okul türü,bulundukları ilçe, yas ve cinsiyet degiskenleri ile iliskisi incelenmis ve anlamlıfarklar oldugu gözlenmistir.Bu çalısmanın sonucunda su sonuçlar elde edilmistir; okul türüne göre SaglıkMeslek Lisesindeki ögrencilerin, cinsiyete göre kız ögrencilerin, ilçelere göreDursunbey ilçesindeki ögrencilerin, yasa göre 14 yasındaki ögrencilerin beceridüzeylerinin en yüksek oldugu belirlenmistir. Tutum ile bilimsel süreç beceridüzeyleri arasında anlamlı iliski oldugu belirlenmistir.Anahtar Sözcükler: Bilimsel Süreç Becerileri, Kimyaya Yönelik Tutum, MeslekLiseleri, Fen Bilimleri
dc.description.abstractIn this study 1st grade technical high school students? science process skilllevels were determined and the relationships between science process skills levelsand sort of school, age and gender was investigated.To determine science process skill levels of the students a test including 29questions was used. Ten of the items in the test were evaluating basic process skill,ten were evaluating casual skills and nine were evaluating experimental skills.To determine students attitudes towards chemistry a likert type attitude scaleincluding 22 items was used.This study was carried out in 2006-2007 educational year, in six districts inBalıkesir, with 970 1st grade high school students from five kinds of technical highschools.Obtained data were analyzed; the science process skill levels of technicalhigh school students were compared, the effect of science process skill levels onattitude towards chemistry, also the effect of kind of school, district, age and genderon science process skills were investigated and it is found out that the measuredfactors have significant effects on science process skill levels.In this study the following results were obtained; the science process skilllevels of health high school students, are higher than the students science processskill in the other kinds of schools; girls science process skill levels are statisticallyhigher than boys, science process skill levels of the students in the schools ofDursunbey district are higher than science process skill levels of the students in theother districts; in respect of age 14 years old students? science process skill levelswere found to be highest than the students at other levels of age, and there issignificant correlation between attitude towards chemistry and science process skilllevels.KEY WORDS: Science process skill levels, attitude towards chemistry, technicalhigh schools, science.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin bilimsel süreç beceri düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the science process skill levels of technical high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9012577
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177990
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess