Örgüt ikliminin oluşmasında yöneticilerin kişisel ve yönetsel özelliklerinin rolü
dc.contributor.advisor | Yıldırım, İbrahim | |
dc.contributor.author | Yapicier, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:35Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619475 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu arastırma, ilköğretim okullarında örgütsel iklimin olusmasında okul müdürlerininkisisel ve yönetsel davranıslarının, ne derece etkili olduğunun belirlenmesi ve olumlu bir okulikliminin olusturulması için öneriler gelistirilmesini amaçlamaktadır.Okullar eğitim sisteminin ürünlerinin elde edildikleri yerlerdir. Her okul, birbirinebenzemekle birlikte kendine özgü özellikleri olan bir sistemdir. Bu yüzden her okulun bu?tek?liği göz önünde tutularak incelenmesi gerekir (Basaran, 1982: 84). Okul müdürlerinin enönemli görevi; kurumlarını iyi yönetip, belirlenen amaçlara ulasmalarını sağlamalarıdır.Bunun için gereken bilgi, beceri ve davranıs kalıplarına sahip olmak yöneticiler için birzorunluluktur. Ayrıca; kisisel ve yönetsel yönüyle yöneticilerimizin sıcak ve demokratik birörgüt iklimi ortamı olusturma yönünde davranıslarının bir ürünü olarak gerek eğitimörgütlerinin gerekse çalısanların amaçlarını gerçeklestirmeleri elbette ki istenen bir sonuçolacaktır. Bilgi çağı denilen günümüzde yöneticinin kisisel ve yönetsel özelliklerinin eğitimörgütlerinde iklimin olusmasında ne düzeyde rolü olduğu hususu merak konusu olmayadevam etmektedir. Bu çalısma, konu ile ilgili literatür eksikliğini tamamlayan küçük biradımdır. Çalısmanın sonuçları olumlu okul iklimini etkileyen çesitli unsurlar olduğunugöstermektedir. Olumlu bir okul iklimi olusturmak için okul örgütlerinin; öğrenci sayı sının301-500 arasında olması, öğretmen sayı sının 16-30 arasında olması, okul müdürlerinin ise,yasları bakımından 30 yas üzeri olması, medeni durum bakımından evli olması, 11 yıldanfazla mesleki kıdemi olması, yüksek lisans yapmıs olması ve yönetsel davranıs bakımındandemokratik tutuma sahip olması gerektiği anlasılmaktadır. Biz de bu konudaki merakımızı,konumuz kapsamında yapmıs olduğumuz bu çalısmayla elimizden geldiğince, bilimliteratürüne katkıda bulunma amaçlanmıs ve buradan hareketle tez konumuza yönelik ulasılansonuçlar ayrıntılı bir biçimde sonuç bölümünde açıklanmıstır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was, first, to determine the effects of school administrators`personal and administrative behaviors on organizational climate among primary schools and,second, to bring out suggestions in order to develop a more positive school climate. Schoolsare places where the outputs of an educational system are attained. While sharing similaritieswith one another, every school system has its own unique characteristics. Therefore, each andevery school has to be investigated Grup içi such ?uniqueness? in mind. The most importantresponsibility of a school administrator is to help his/her organization reach her predeterminedgoals by means of an effective administration. It is a must that every schooladministrator possesses the necessary knowledge, skills, and behavior patterns in order to helphis/her school reach the above-mentioned goals. In addition, every school administratorshould help a warm and democratic organizational environment and also help both theorganization and its employees reach their goals by means of his/her personal andadministrative skills. The effects of contemporary administrators? personal and administrativecharacteristics on the development of organizational climate among educational systems havealways been a focus of attention. This attention still continues in the era of knowledge. Thepresent study was a small step in filling the information gap present in the literature on thetopic. The results of the study show that there are several components that seem to affect apositive school climate. In order to develop a positive school climate, a school has to have301-500 students and 16-30 faculties. In addition, the school administrator has to be olderthan 30 years of age and more than 11 years of tenure, be married, and at least completed amaster?s degree. A final finding is that in order to develop a positive school climate, schooladministrators should have a democratic administrative attitude.We aimed to contribute to science literature with our studies in the context of our subject; andon ac sayı of this the conclusions to the subject of our thesis have been explained in detail inthe part of conclusion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Örgüt ikliminin oluşmasında yöneticilerin kişisel ve yönetsel özelliklerinin rolü | |
dc.title.alternative | The role of managers personal and administrative characteristics on the formation of organizational climate | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational climate | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.identifier.yokid | 9004100 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209644 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |