2004 sosyal bilgiler öğretim programı uygulamalrında okul-aile işbirliği düzeyi (Tokat örneği)
dc.contributor.advisor | Karataş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Karaman, Feryal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:34Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619472 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, Tokat ilinde lkögretim 2004 Sosyal Bilgiler Ögretim Programıuygulamalarında okul-aile isbirliginin gerçeklestirilme düzeyini belirlemek ve yasanansorunları incelemek amacıyla yapılmıstır. Bu amaçla Sosyal Bilgiler Ögretim Programıhakkında 5. sınıf ögrenci velilerinin bilgilendirilme, program uygulamalarına katılma veçocuklarına destek olma düzeylerini belirlemeye yönelik 54 maddelik anket uygulanmıstır.Arastırmaya Tokat ili merkez ilçede yasayan lkögretim 5. sınıfta ögrenim gören ögrencilerin230 velisi katılmıstır. Elde edilen veriler 13.0 SPSS programında kodlanarak analiz edilmistir.Arastırma sonucunda 2004 Sosyal Bilgiler Ögretim Programı uygulamalarında okulaileisbirligi ve veli desteginin kısmen gerçeklestirildigi, ögretmenlerin velilere ögrenci üründosyasını gösterme, ürün sergisine davet etme düzeylerinde yetersizlikler oldugu veçocuklarının gelisimini izleme fırsatının gereken düzeyde tanınamadıgı belirlenmistir.Velilerin ise çocuklarına bireysel yeteneklerini gelistirme olanagı tanıma, fikir tartısmalarınınyapıldıgı sohbetlere katma, ürün sergisine gitme, sosyal etkinliklere götürme, önceki ve yenibilgiler arasında baglantı kurma, olayları sorgulamaya ve problem çözmeye yönelikbecerilerini destekleme düzeylerinde yetersizlikler oldugu tespit edilmistir. Egitim düzeyiyüksek olan babaların çocuguna daha fazla destek oldugu ve ailenin aylık gelir düzeyininprogram uygulamalarında çocuga verilen destegi etkiledigi belirlenmistir.2004 Sosyal Bilgiler Ögretim Programı uygulamalarında ögrenciye yapılandırmacıyaklasıma uygun deneyim yasatmak ve ögrenme sürecinde ögrencinin gelisimini takip etmekiçin hem ögretmenlerin hem de velilerin bilgilendirilmeleri önerilmektedir. Yapılan literatürtaraması sonucunda lkögretim Sosyal Bilgiler Dersi Ögretim Programı uygulamalarındaokul-aile isbirligine yönelik bir arastırmaya rastlanmamıstır. Bu açıdan arastırmanın ilgililiteratüre katkı saglayacagı düsünülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the realization level of school-familycooperation in the Social Sciences Education Program applications in a primary school inTokat Province in 2004 and examine the problems experienced. With this aim, a 54-itemquestionnaire was applied to the 5th grade students' parents to determine the level of theirbeing informed on Social Sciences Education Program, their participation to the program andsupport for their children. 230 subjects participated to the investigation. The subjects were theparents of primary school students in the 5th grade, who lived in downtown Tokat. 13.0 SPSSsoftware was used to analyze the data.The results of the study showed that school-family cooperation and parent supportwere partly realized in 2004 Social Sciences Education Program applications; there weredeficiencies in the level of teachers' attempts to show students' product files to parents andinvite the parents to product exhibitions; and that parents did not have enough chances tofollow their child/children's development. It was also determined that there were deficienciesin the level of parents' attempts to give opportunity to the children to develop individualabilities; have their children participate in conversations on conceptual discussions; takechildren to product exhibitions and social activities; build the bridge between the old and newknowledge; have them question the events; and support children's problem solving abilities. Itwas found out that fathers whose education level is higher attended and supported theirchildren more and that the monthly income level of the family influenced the support for thechildren in the program applications.It was proposed in 2004 Social Sciences Program applications that both the teachersand parents should be informed in order to get the students to have an experience suitable fora constructive approach and follow the development of the student along the learning process.We did not meet any studies in the literature aiming at school-family cooperation in PrimarySchool Social Sciences Course Education Program applications. Therefore it is hoped that thisstudy will contribute to the related literature in this area. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2004 sosyal bilgiler öğretim programı uygulamalrında okul-aile işbirliği düzeyi (Tokat örneği) | |
dc.title.alternative | School-family cooperation level in the scoial sciences education program applications (Tokat sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9005650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209651 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |