Show simple item record

dc.contributor.advisorTak, İsa
dc.contributor.authorYildiz, Nurses
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:29Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:29Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619447
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 1980?1990 yılları arasında Bulgaristan Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanıp okutulan ilk ve ortaöğretim tarih ders kitaplarında Osmanlı Devleti ve Türkler hakkındaki ifade, yaklaşım ve değerlendirmeleri belirleyebilmektir.Osmanlı Devleti'nin 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarında hızlı bir dağılma sürecine girmesi ile Osmanlı'dan bağımsızlık kazanan devletlerin kendi ulusal kimliklerini oluştururken kullandıkları en büyük yapıştırıcının ?Türk düşmanlığı? olduğunu bilmekteyiz. Çalışmada bu önemli noktadan hareketle Bulgaristan eğitim sistemi içerisinde kullanılan ilk ve orta öğretim ders kitaplarında yer alan Osmanlı Devleti ve Türkler hakkındaki yaklaşımlar, değerlendirmeler incelenmiştir.Bu araştırmada Bulgaristan'da 1985 yılında basılan 5. sınıf ve 1981 yılında basılan 9.sınıf tarih ders kitapları Türkçeye tercüme edilmiştir. Bu tercümede Bulgarca-Türkçe Sözlükten yararlanılmıştır. Bu kitaplarda yer alan ifade ve bilgiler ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca bu ifade ve bilgilerin Osmanlı tarihi bağlamında objektifliği de sorgulanmıştır.Anahtar Kelimeler; Türk ve Osmanlı İmajı, Türk Düşmanlığı, Bulgaristan Tarih Ders Kitapları
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the statements, approaches and evaluations about Ottoman Empire and Turks in the primary and secondary school history textbooks prepared and instructed by Bulgarian Ministry of Education through the years 1980-1990.We all have known the most important adhesive that the countries -which separated from Ottoman Empire in late 1800s and early 1900s when the Empire had been getting through a disintegration process- used was ?Antagonism towards Turks? when they were building their own national identities. Stemming from this important point, in this study; approaches and evaluations about Ottoman Empire and Turks have been examined in the primary and secondary school history textbooks used in the Bulgarian Education System.In the research, a fifth graders textbook printed in 1985 and a ninth graders textbook printed in 1981 both in Bulgaria are going to be translated into Turkish. In the translation process a Turkish-Bulgarian dictionary was benefited. Evaluations were made about the statements and information situated in these books. It was also questioned these statements and information?s objectivity of Ottoman history.Key Words: The Turkish and Ottoman Image, The Enemy of Turkish, The Books of Bulgarian Historyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.title1980?1990 yılları arasında Bulgaristan`da ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında okutulan tarih ders kitaplarında Türk ve Osmanlı algısı
dc.title.alternativeThe perception of the Turkish and Ottoman which was studied on history books at primary and secondary schools between 1980-1990 years in Bulgaria
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory books
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.identifier.yokid305495
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214570
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineTarih Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess